🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 𖣔 چشمانِ عشق پرداز 𖣔

(ثبت: 265417) آبان 17, 1402 
𖣔 چشمانِ عشق پرداز 𖣔

═══════════════════════

حقیقت دارد استغنـاےِ باباطاهــرِ چشمت

سروده بیتِ مشهورِ سلامِ عاطـــرِ چشمت

═══════════════════════

یقیــنِ بایزیدِ دل فـــرستادم بہ پابوست

نظــربازے بخواند در ڪـلاسِ دایرِ چشمت

═══════════════════════

علاوه‌ بر نوامیــسِ خداےِ خـامہ و دفتــر

لسانُ الْغیبِ خنیاگر غــــلامِ زائرِ چشمت

═══════════════════════

یلِ عشق! أَشْهَدُ أَنَّ فراقت می‌کُشــد ما را

مبادا سـر بگردانے، نخواهد ذاڪرِ چشمت!

═══════════════════════

_ تماشایت ڪند عقل و تمنّایت ڪند قلبم

یگانہ روحِ روحــانے، فداےِ جــابرِ چشمت

═══════════════════════

نگهدارِ الفبــــاےِ نگاهت آب و آیینـــــہ

رضایت مےدهے گاهے بگردم ناشـرِ چشمت

═══════════════════════

ضمیـــرِ عالےِ اعـــلےٰ “اَدِرْ ڪـاساً وَ ناوِلْها”

اجازه! احتـــراماً من! گداےِ شاعرِ چشمت!

═══════════════════════

════════════
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
════════════

 

 

 

نظرها 15 
  1. عظیمه ایرانپور

    آبان 17, 1402

    علاوه‌ بر نوامیــسِ خداےِ خـامہ و دفتــر

    لسانُ الْغیبِ خنیاگر غــــلامِ زائرِ چشمت

    درود بر شما
    عالی بود🌹

    • سلام و درود سرکارخانم ایرانپور
      روز خوش

      از لطف و محبت سرکارعالی
      سپاسگزارم!

  2. معین حجت

    آبان 17, 1402

    درود جناب لاهیجی …
    دستمریزاد👏👏👏💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    آبان 17, 1402

    احسنت بسیار زیبا سروده اید
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    • سلام و درود سرکارخانم طلعت پیشه
      شب خوش

      از لطف و محبت سرکارعالی
      سپاسگزارم!

  4. صفا یغمایی

    آبان 17, 1402

    درودجناب لاهیجی گرامی
    عالی و فوق العاده
    لذت بردم خواندن دوباره‌اش قندمکررست.
    🌺🌺🌺

  5. فاضله هاشمی

    آبان 18, 1402

    درود خوش آمدید
    بسیار زیبا سرودید

  6. بخشی از گفتگوی پرنیان بیرمی با دکتر سریا داودی حموله

    پرنیان بیرمی: تلقّی شما از نقد، اصولاً چیست؟

    در ادبیات، نقد محور همه چیز است. کشف ناشناخته ها است، به پیشبرد ظرفیت های زبانی کمک می کند!

    به نظر من افراد باهوش منتقد می شوند. منتقدان ادبی با هوش تر از شاعران هستند. هر کسی منتقد خوبی است شاعر خوبی هم خواهد بود.

    شعر و نقد بسان طناب به هم پیچیده اند، نقد مغز شعر است و شعر قلب نقد است، نقد نوشتن دشوارتر از شعر گفتن است. جان شعر در دستان منتقد است، یک منتقد سخت گیر از توانایی هایش نهایت استفاده را می کند، تا به روند ادبیات کمک کند، منتقدان روح خفته ی شاعران را بیدار می کنند. نقاد باید از پوسته شعر عبور کند، البته به شرطی که دلایل شخصی کمتر اعمال شود.
    .

  7. الیاس امیرحسنی

    آبان 18, 1402

    درود برشما جناب استاد دکتر لاهیجی
    بسیار خوشحالم که این شعر شاهکارتان را باز می خوانم
    شاد و سلامت باشید . حضورتان بسیار مغتنم است .🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸💐💐💐🙏🙏