🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🐫 شتر مرگ 🐫

(ثبت: 259395) اردیبهشت 23, 1402 
🐫 شتر مرگ 🐫

شتر مرگ عاقبت خسبد
به در خانه ی وضیع و شریف

نه تعارف کند نه چانه زنی
همه را می برد ردیف ردیف

عده ای در ربیع قبل از صیف
عده ای در شتاء بعد خریف

بنپرسد که دین و مذهب تو
چیست در زندگی بکن تعریف

کافری ، دهری ای ، سکولاری
یا که از پیروان دین حنیف؟

جاهل و بی شعور و نادانی
یا که دانایی و علیم وعریف؟

کوتهی یا بلند قامت و راست؟
پت و پهنی و یا نزار ونحیف؟

در نگاهش تفاوتی نکند
زن و مرد کثیف یا که نظیف

گر توانای باربرداری
یا که بار اوفتاده فرد ضعیف

شتر مرگ با تمام قوا
همگان راست در زمانه حریف.

🐫 🐫

 

 

 

 

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 23, 1402

    شاعر ارجمند این بیت را در دفتر شعرش گذاشته است:
    تو گر خود ببندی ز غفلت دری
    ز اهن بسازی حصار از دری….

    وزن درست اما قافیه نه…به معنا هم کاری نداریم….به مزاح نوشتم:
    تو گر خود ببندی ز غفلت دری
    خدایش زند قفل محکمتری….!!!
    که حضرت شاعر حذفیدند ورفت پی کارش….

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 23, 1402

    👏👏👏👏👏👏👏👏

    سلام حضرت استاد
    چه شعر زیبایی ست
    دقیق دقیق
    به قول معروف مو لای درزش نمی رود
    و چه قدر بدیع.

    در پناه خدا سلامت باشید 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. معین حجت

    اردیبهشت 23, 1402

    سلام استاد خوش عمل …
    خدا عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند …
    درود بر شما👏💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 23, 1402

    استاد ارجمند
    درود بر شما
    چه زیبا عاقبت زندگی را به تصویر کشده اید.ایکاش همه به این مهم توجه داشت .اما دریغ از کمی تفکر
    👏😔 👏🌹👏💐🌿🍃

    • عباس خوش عمل کاشانی

      اردیبهشت 23, 1402

      درود بر شما….برای مهین بانوی شعر و ادب پارسی عمر طولانی با عزت آرزومندم.

  4. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 23, 1402

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 23, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    عمرتان طویل و عریض

  6. فریبا نوری

    اردیبهشت 23, 1402

    من به دنبال کیمیای بقا …
    خوش عمل با صدای طنز لطیف
    گفت نوری نکن تلف وقتت
    آن شتر را نمی شوی تو حریف

    درود استاد خوش عمل عزیز
    شعر حق گو و یاداوری دقیقی است

    • عباس خوش عمل کاشانی

      اردیبهشت 24, 1402

      مهربانوی شعر و ادب سرکار خانم دکتر نوری را درودها….از حسن توجه تان سپاسگزارم.

  7. سلام ودرود استاد خوش عمل عزیزوارجمند
    طنازیتان مستدام

    سرافرازباشیدوسلامت
    🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا