🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 احمد عزیزی در گذشت

(ثبت: 7856) اسفند 22, 1395 
احمد عزیزی در گذشت

احمد عزیزی شاعر بزرگ معاصر درگذشت. متاسفانه بنده مسافرت بودم و از این ماجرای تأسف بار دیر با خبر شدم . در دهه های 60 و 70 چند بار ایشان را از نزدیک زیارت کرده بودم و آخرین نشست خصوصی که با وی داشتم در هتل لاله تهران بود که بیش از یک ساعت گفتگویی صمیمانه باهم داشتیم. او یک شاعر برجسته و انقلابی بود ، تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی نشأت گرفته از دانش بسیار عرفانی اش بود . کفش های مکاشفه ی او شاهکار بزرگ ادبی معاصر محسوب می شود. احمد عزیزی از سال 1386 بر اثر مشکل مغزی به کما رفت و در بخش ICU بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بستری بود. مقام معظم رهبری  در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ طی سفر به کرمانشاه از احمد عزیزی در بیمارستان عیادت کردند و به وزیر فرهنگ و ارشاد وقت دستور دادند که هزینه ی درمان آن شاعر بزرگ و دوستداشتنی را تأمین کنند و در این راستا مبلغ پانصد میلیون تومان برای درمان وی اختصاص یافت. وی پس از 9 سال که تماماً در حالت کما بود در روز 16 اسفند 1395 در گذشت. این مصیبت را به مردم هنر دوست و هنرمند پرور و جامعه  ی فرهنگی خصوصاً شاعران انجمن ادبی شعر پاک تسلیت عرض می کنم. جانش شاد.  

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مه ناز نصیرپور

    اسفند 22, 1395

    چقدر تلخ روحشان شاد

  2. جواد مهدی پور

    اسفند 23, 1395

    با سلام و احترام

    چقدر سوگمندانه از این دار فانی رخت بر بست شاعر بزرگ مهر و عشق

    آفتاب یاد و نام و خاطره آن شاعر فرزانه برای همیشه بر تارک آسمان عرفان و اندیشه خواهد درخشید

    عزیزی  شاعر آسمانی بود و جز آسمان جایش نبود

    به آسمان ها سفر کرد و جایگاه ابدی خود را یافت .

    روحش شاد

  3. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 25, 1395

    روحش شاد و یادش گرامی باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا