🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آزادی….

(ثبت: 2006) تیر 27, 1395 

ماهــی حـــوض کوچکـم دیری است

روح دریـــا بـــــه خــــواب می بیند

نقشه هایی کــه می کشــد هــر چند

همـــــه نقــشِ بــــــر آب می بیند

اینکـه بیـــرون از این حصـــار شود

یـــال هـــــر مـــوج را ســوار شود

***

می نشینـــد بـــه شــــوق آبی خود

حرفهــــا در سکــــــوت می گوید

می جهــــد روی آب و پنـــــداری

راه بیـــــرون حـــــوض می جوید

دوست دارد کـــه چــون پرستوها

لانـــــه ســـازد به سقف مشکوها

***

طفلکــی بـــا حبــاب هـــای تهی

گـــرم در گفتگـوی آزادی است

گویی این مانده همچو من در بند

سخت در جستجوی آزادی است

ماهــی و من اسیــر وهم خودیم

هر دو چشم انتظار سهم خودیم

***

یک طـــرف تـور مرد ماهیگیر

یک طـرف شور مرغ ماهیخوار

مـــاهــی کوچکــــم نمی داند

تا کجاهاست بیــــــن ما دیوار

ماهی حوض کوچکم درخواب

مثل من رفت و مُرددرمرداب.