🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آی، ای بنی بشر

(ثبت: 253840) آذر 19, 1401 

 

بی‌گمان از آن جهت که عشق،

با سرشتِ آدمی عجین شده‌ست،

میلِ ما به بزمگاهِ قافِ عشقِ حقّ جِبِلّی‌است

لیک،

نیلِ ما به آستان کبریاییِ 《جمالِ پُر جلالِ حق》،

یا 《جلالِ پُر جمالِ او》

بر خلافِ انتظار، سهل نیست.

چون که، تا به قعرِ درّ‌ه‌ای که می‌شود در آن سقوط کرد،

همیشه،《هیچ》فاصله‌ست.

آنچنان که،

تا به اوجِ قُلّه‌ای که می‌توان به آن صعود کرد،

فرش تا به عرش،

صخره‌ها و سنگلاخ‌هاست.

لاجَرَم،

فتحِ قُلّه‌یِ کمال را،

صِرفِ جِدّ و جَهدِ آدمی بسنده نیست!

هیچگاه و هیچگاه،

بارور نمی‌شود سرشتِ آدمی،

جز به جذب و انجذابِ 《نورِ حق》

اسوه‌یِ کمالِ آدمیّتی که جامعِ صفات و ذاتِ حق

– مظهرِ《کمالِ مطلق》 است و 《مطلقِ کمال》-

راه را مگر به ما نشان دهد

او مگر به ما حیاتِ جاودان دهد

چیست غیر اشتیاقِ رویِ او،

که می‌شود عروجِمان به اوجِ کهکشانِ بی‌کران دهد؟

آی ای بنی‌بشر

اوست او  و اوست و او و اوست او و بس

که می‌تواند از گزندِ هر چه دشمنی‌ستَت امان دهد

از طریقِ اوست او که حقّ،

هر چه  مقتضایِ اعتلایِ توست را به تو،

نقد و رایگان دهد.

آی ای بنی‌بشر!

اوست او که می‌تواندت پناه از،

شرّ‌ِ هر چه می‌رساندت زیان دهد.

آی، ای بنی‌بشر که در نهادِ توست،

شور و اشتیاقِ اعتلا به اوجِ قلّه‌یِ کمال،

خضرِ راهِ پر فراز و پر نشیبت اوست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. صفا یغمایی

    آذر 19, 1401

    درودبرشما استاد.
    مستفیض شدم.
    🌺🌺🌺

  2. جواد مهدی پور

    آذر 20, 1401

    درود بر شما جناب استاد حاج محمدی گرامی

    بهره می برم از اشعار پاکتان

    💐🍃🙏👏👏👏🌹

    • درود و سپاس فراوان جناب مهدی‌پور عزیز ‌. زنده باشید و شاداب🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹