🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ارکستر سمفونیکِ مالیخولیا

(ثبت: 251472) شهریور 30, 1401 
ارکستر سمفونیکِ مالیخولیا

 

وقتِ تراخمِ سگِ سلولِ شهرِ چشم

وقتی عروسکِ غلط‌اندازِ زشتِ درد

پشتِ دخانیاتِ تمرگیده در گلو

خوابید با خروسِ بدونِ سلاحِ سرد

 

 

آری خیالِ کالِ خیابانِ خط‌خطی

شهریورِ لوندِ عقب‌گردِ انزواست

خُرناسِ چیزِ تختِ کرِ دکلمه‌‌نکن

غوکِ مساحتِ شبِ سمفونیِ عزاست

 

 

سوناتِ اوّلِ بدلیجاتِ دستِ مرگ

پیچیده در اتاقِ یخ‌اندودِ بی نَفَس

رد داده بوفِ کورِ فراگورِ مستطیل

اکسیژنِ لباسِ مرا خورده یک مگس

 

 

میدانِ آشِناییِ من با خودم چقدر

دورِ سرِ شقیقه‌خُورم تیر می‌کشد

یک مشت قرصِ گیشه‌ٔ شیشه شکنجه‌گر

سرگیجه گِردِ سوژه‌ٔ واگیر می‌کشد

 

 

مخصوصِ استراحتِ مطلق سفارشی

غم بر سرِ حروفِ دلم داد می‌زند

رویِ ذغالِ عاطفه آتش یواشکی

پسوردِ خاطراتِ مرا باد می‌زند

 

 

در بقچه‌ٔ ملاجِ دمر گشته بر زبان

نیچه دوباره فلسفه تدریس می‌کند

با مخ که می‌خورم به زمینِ بلوغِ سنگ

قصری کنارِ مسئله تأسیس می‌کند

 

 

باید دوباره نوک بزنم بر حواسِ پرت

پرتم کند به کشورِ بیدارباشِ خواب

با نبشِ قبرِ پاکتِ سیگارِ کافکا

تابوتِ شاپرک شدنم را کنم خراب

 

ــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 27, 1401

    سلام و درود جناب دکتر مدهوش

    صبح و روز حضرتعالی متعالی

    از لطف و بزرگوار شما سپاسگزارم

    سلامت باشید و قرین خوشبختی

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 27, 1401

    سلام و درود استاد دُر نظر جناب دکتر خوش‌عمل کاشانی

    شب خوش

    از لطف و کوچک‌نوازی حضرتعالی سپاسگزار و خاکسارم

    سلامت باشید

  3. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 28, 1401

    سلام و درود بانوی ادیب و گرانقدر

    شب خوش

    از لطف و بزرگواری سرکارعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا