🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از پامنار تا پاچنار

(ثبت: 253605) آذر 10, 1401 
از پامنار تا پاچنار

 

با معاشر مشاعره خوردند
دو سه حرفِ مخابره خوردند
دمِ ‌دستی‌ترین مصاحبه را
مردمی بی مناظره خوردند
مجریانِ فسیلِ کوهِ یخی
خیس سرمایِ ناسره خوردند
طبقِ معمول زیرِ صفرِ سقوط
بر زمینِ مخاطره خوردند
یادشان رفته هندسه زیرا
به وترهایِ دایره خوردند
پیشگویانِ حومهٔ تبعیض
عاقبت مُهرِ ساحره خوردند
از مُقعّر قبورِ فاصله‌دار
ساندویچِ محاوره خوردند
رادیو رویِ موجِ مغلطه بود
که کلک از مشاوره خوردند
احتمالاً پس از ادا و اصول
چای و قندِ مذاکره خوردند
بله ایشانِ منقلی بعد ازـ
نشئه سی‌مرغِ باکره خوردند
شیر نه گربه‌هایِ بی پنجه
موش‌خُرمایِ بی زره خوردند
هُول بودند و جایِ چند غزل
ماده قانون و تبصِره خوردند
ساعتِ یک به‌وقتِ لکنتِ ماه
کتک از دستِ تذکِره خوردند
از سپید و سیاهِ عشق و فراق
فحشِ ناموسِ صادره خوردند
بر شقیقه تفنگِ سَر پُر و زود
مرگ را در محاصره خوردند
مِثلِ پاندولِ ساعتی رقاص
چرخ بر گِردِ گنگره خوردند
با کراوات و لاکِ جیغِ بلیغ
رکب از پیرِ خاطره خوردند
سخت از ترسِ شاعری آگاه
آخرِ شب بهم گره خوردند!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 26, 1401

    سلام و درود جناب شرعی گرانقدر

    وقت بخیر

    از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 26, 1401

    سلام و درود گرانقدر

    وقت بخیر

    از لطف و بزرگواری سرکارعالی سپاسگزار و خاکسارم

    سلامت باشید

  3. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 26, 1401

    سلام و درود جناب دکتر مدهوش گرانقدر

    وقت بخیر

    از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید دکترجان