🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اعتکاف ِ عشق

(ثبت: 260864) خرداد 21, 1402 
اعتکاف ِ عشق

تو ای غریب ِ آشنا ، بگو غزل ترانه ای
که دل شده سرای خون بتیغ شاخ و شانه ای

تمام ِ بغض ِ کهکشان نشسته در دل ِ زمان
تبر شکسته در قفس چراغ ِ سقف ِخانه ای

لبی بروی زندگی به خنده وا نمی شود
خزان گرفته بی امان گلوی هر جوانه ای

قلم خموش بی صدا میان ِ خلسه ی ِ دعا
نشسته رو بروی من که خط کشد بهانه ای

به جان ِ گٌر گرفته ام امید ِتازه می تپد
گمان کنم که می رسد بهار ِ جاودانه ای

قسم به صبح ِ سالکان به رهروان به صالحان
نماز اعتکاف ِ عشق به جان کشد زبانه ای

سحرگهان دل ِ طلا ، گرفته دست ِ التجا
رسد پیام ِ روشنی به ظلمت ِ شبانه ای

 

طلعت خیاط پیشه
طلای کرمانی

 

 

 

نقدها
  1. معین حجت

    خرداد 21, 1402

    سلام و عرض ارادت به استاد، خواهر بزرگ و همشهری نازنینم بانو خیاط پیشه …
    چقدر این غزل زیبای شما به دلم نشست مِهر نانو …دستمریزاد …
    فقط در هنگام خوانش سروده‌ی فاخر شما به چند نکته برخوردم که حیفم آمد مطرح نکنم :
    1 : بیت چهارم مصرع دوم کلمه‌ی ( هیچ ) هجای کشیده است و لذا مصرع را از وزن خارج کرده است، می‌شود این بیت را اینگونه سرود :
    قلم( خموش) و بی صدا، میانِ (خلسه‌ی) دعا
    لمیده روی دفترم، که خط زند بهانه‌ای
    2 : بیت پنجم نیز در کلمه‌ی (سوخته) سوخ هجای کشیده است لذا اینجا نیز وزن دچار مشکل گردیده که این بیت را نیز فی‌المثل می‌شود بدین صورت سرود:
    به جانِ گُر گرفته‌ام، امیدِ تازه گل کُند
    گمان کنم که می‌رسد، بهار جاودانه‌ای

    البته اینها فقط در حد پیشنهاد است و شما خودتان استاد من هستید، هرچه خودتان صلاح می‌دانید …( جسارت مرا ببخشید )

نظرها
  1. سیمین حیدریان

    خرداد 21, 1402

    قسم به قلب پاک تو ، به شعر ناب و شور تو
    دل فسرده ی مرا ، بخوان به عاشقانه ای ….

    سلام و درودها مهربانوی زیبانگار
    عالی ست 👏👏👏🌹

  2. معصومه بیرانوند

    خرداد 21, 1402

    سلام و درود بر طلعت عزیز

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 21, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

  4. زهرا آهن

    خرداد 21, 1402

    درود بر طلای کرمانی

    مثل همیشه بی نظیر بود🙏🍃💐🌹

  5. غلامحسین جمعی

    خرداد 25, 1402

    درودو سپاس بزرگوار

    دستمریزاد زیباست گرامی

    🙏🙏🙏🙏

  6. مهدی سیدحسینی

    خرداد 29, 1402

    درود بر شما
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی 🌷🌷

  7. درودها

    💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا