🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افسانه و اوهام و خیال

(ثبت: 465) دی 10, 1394 

قصه ی ماندن و فرسودن و نابود شدن

جاده ی آتش و خاکسترِ مردود شدن

 راستی شد همه افسانه و اوهام و خیال

  رو به تردید سفرکردن و مطرود شدن

 

باورِ خیسِ من و خنده ی بی رونقِ دل

شهرِ پر حاشیه و  حادثه ی روحِ کسل

 راهِ  زخم آور و پای تنِ از کفش تهی

 یارِ اشرافی و یک  مفلس بی چیز و خجل

 

دلبرِ فتنه گر و بسترِ اورنگ و هوس

نغمه ی بی ثمر و  لفظِ  غز لهای نَرس

  پیرِ سرمازده و  هیزم باران خورده

   باغِ آتش شده و مرغِ  گرفتارِ قفس

 

  راهِ پر حا دثه و  ناشیِ نادیده سفر

  باد و کولاک و شب و دشتِ پر از خوف و خطر

 همسفر خائن و  دل ساده ی تا ثیر پذیر

 جنگلِ  جانور  و خسته ی بی تیغ و سپر

 

  دلِ  خود محور و در گیری  بی اصل و اساس

 د شمنِ زیرک و یک پَرت سرِ  پیر هواس

  بارِ سنگین و  شلِ پای فرو رفته به گِل

  خانه قندیلِ یخ و  حالِ  تنِ پاره لباس

 

تو بگو ای همه من ، با منِ بادی چه کنم

 نقطه ی  بی خط ام و حرفِ زیاد ی چه کنم

 چاره ا ی  نیست به جز برتو پناهنده شدن

 بی تو در بازیِ بازار و کسادی چه کنم

 

 

   

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):