🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افسانه یِ شبگرد

(ثبت: 254517) دی 14, 1401 
افسانه یِ شبگرد

 

باز امشب پیش تو آرامشی دارم به خواب
باز امشب ماه من ، بر بستر گرمم بتاب

سر به زانوی و دارم ، فارغ از اسرار روز
راحت جانم تویی ، آرامشی دارم به خواب

بعد لالایی مادر ، جان غمگین مرا
می دهد نجوای تو ، آرامش جام شراب

ترس فردای دروغین نیست در ذهنم دگر
وقتی با من می زنی ای نازنین حرف حساب

با تو باز افسانه یِ شبگرد عاشق زنده شد
مثل مجنون مثل فرهاد بین هر شعر و کتاب

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. جواد مهدی پور

    دی 14, 1401

    درود ب شما جناب شرعی عزیز

    زیبا ست

    لذت بردم از شعر پاکتان

    ظاهرا در مصرع اول بیت دوم سهو تایپی رخ داده است

    سر به زانوی تو دارم ، فارغ از اسرار روز

    و دوم اینکه

    پیشنهاد اسرار شب بجای اسرار روز

    جسارتم را ببخشایید

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐❤️🙏

    • استاد ارجمندم
      ادیب فرزانه
      با سپاس فراوان از بذل محبت شما
      و سپاس ویژه بابت دقت نظر شما
      غلط املایی اصلاح خواهد شد
      اما در بابت پیشنهاد استادم باید عرض کنم این نجوای عاشقانه ی بنده با همسرم افسانه بود . وقتی روزها از او به جبر زمانه دورم و شب ها با کوله باری از خستگی به خانه بر می گردم تنها ماوای من ، آغوش پر مهر اوست .
      همسرم بر خلاف بنده که احساسی و زود رنج و گاها غیر منطقی هستم بسیار منطقی و عقلایی رفتار می کند و همواره صحبت هایش باعث آرامش من و تخلیه ی بار روزانه ی من می شود
      به قول شما که بسیار ارزنده و بجاست ، در شعر اسرار شب جلوه ی دیگری دارد اما من می خواستم این مطلب را بیان کنم که آغوش یار آرامش بخش دغدغه های روزانه ی من است .

      دست بوس شما شبگرد

  2. سر به زانوی و دارم ، فارغ از اسرار روز
    راحت جانم تویی ، آرامشی دارم به خواب
    باسلام
    باتوجه به اشاره جناب مهدی پور عزیز در بیت فوق تو غلط املایی دارد که خواننده با خواندن دلنوشته شما به آن آگاه می شود ولی شعر خوبی بود موفق باشی عزیز

  3. سلام و درود و خدا قوت

  4. سیاوش آزاد

    دی 14, 1401

    سلام
    وقتی با من می زنی ای نازنین حرف حساب
    تی در وقتی هجای بلند است نمی دانم با اختیارات می شود آن را کوتاه خواند که در وزن قرار بگیرد یا نه

    • سیاوش جان آزاد
      سلام و درود
      خدا را شاکرم که تو خواننده یِ شعرم هستی
      پیام هایت موجب دلگرمی من است .
      سپاس از بذل محبتت .
      سپاس

  5. درود بر شما
    برای همسرتان 🌸🌸🌸🌸👏

  6. طارق خراسانی

    دی 14, 1401

    سلام و درود بر جناب شبگرد

    اگر حدس خانم بخشنده درست باشد مبارک همسر گرامی تان باد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • استاد بزرگوارم
      ادیب فرزانه
      سپاس از بذل محبت شما
      پیام های شما باعث دلگرمی من است .
      سایه یِ مهرتان بی خزان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا