🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 امشب ز جام چشم تو

(ثبت: 267522) بهمن 15, 1402 

 

امشب زِ جام چشم تو ، لبریز شد پیمانه ام
بِنگر که امشب زین سبو ، سر مست این میخانه ام

هر دم به گِرد روی تو ، می گردم و دِل می دهم
ای شمع هستی سوز من ، امشب تو را پروانه ام

با اشگ دیده می نهم ، مَرهَم به روی زخم دل
وقتی کِه ای گُل می نهی ، سَر را به روی شانه ام

ای ماه عالمتاب حُسن ، رو در نِقابِ غم مَکِش
کَز حُسن روی چون مَهَت ، روشن شُده کاشانه ام

رفتی و رَفت هوش از سرم ، دل بُردی دین از بَرَم
بی خود مَکُن از خود مرا ، ای دلبر یکدانه ام

مُطرب بِزَن آن ساز را ، آن مَحرَم هَمراز را
کَز سوز سازت نازنین ، شبگردم و دیوانه ام

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 15, 1402

    جناب شرعی ارجمند
    کز سوز سازت نازنین شبگردم و دیوانه ام
    احسنت بسیار شورانگیز سروده اید
    👏🌺🌸👏🌺🌸🌿🍃

    • مهر بانوی سرزمینم
      استاد فرهیخته
      سپاس از بذل محبت شما
      پیام پر از مهرتان موجب شادی و سرورم شد
      سپاس

  2. طارق خراسانی

    بهمن 15, 1402

    مُطرب بِزَن آن ساز را ، آن مَحرَم هَمراز را
    کَز سوز سازت نازنین ، شبگردم و دیوانه ام

    سلام‌‌ و درود

    بسیار زیباست

    کز سوز و‌ساز دلنشین ، شبگرد و هم دیوانه ام

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏🌹🌱

    • استاد بزرگوارم
      ادیب فرزانه
      سپاس از این همه لطف
      نظرات ارشادی شما موجب تقویت بیان احساس من است
      سپاس که مهرتان را دریغ نمی کنید .
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا