🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با تو…، بی تو…

(ثبت: 4145) خرداد 7, 1396 
با تو…، بی تو…

با تو بي تو 
بي تو باغ دلم شوره زار است 
با تو صحراي دل لاله زار است 
با تو دور زمان است با من 
تلخ گون بي تو ام روزگار است 
با تو هستم چو تو با منستي 
بي تو گر بگذرد کار، زار است 
دلبر از کف ربوده عنانم 
دل ز هجران او بي قرار است 
تا گلي رويد از باغ اميد 
اين دل ابري ام اشکبار است 
همچو برق از برم تا گذشتي 
سوخته خرمنم زان شرار است 
با تو بودن گناهي است سنگين 
نزد آنک او شريعت مدار است 
مي زدن با تو در مذهب زهد 
هست جرم و سزاوار نار است 
ليک در مذهب عشق سهل است 
بلکه واجب به فصل بهار است 
خاصه در پاي بيد و لب جوي 
بلبلي گر هماواي تار است 
بي تو بودن به عاشق حرام است 
عشق را با تنسّک چه کار است 
پند پيران نگيرد در او هم 
عاشق از عقل و دين بر کنار است 
لحظه ی وصل را مغتنم دان 
چند روزي گل و جويبار است 
لاله و نسترن چند روزي است 
بعد از آن تفّ و توفان و خار است 
زاهدا مفت تو روضه ی خلد 
روضه ی خلد ما کوي يار است 
آه “مجنون” به گردون رسيده 
آسمان دلش پر غبار است 
۱۳۷۲/۲/۸. مشهد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    خرداد 8, 1396

    درود بر شما استاد پژوهنده گرامی

    ترانه غزل خوب و دلنشینی سرودید

    لذت بردم

    • محمدحسین پژوهنده

      خرداد 9, 1396

      سلام علیکم. ترانه یا غزل یا هر دو؟

      ممنون لطف فرمودید جناب مدی پور عزیز. خدا یارتان

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 12, 1396

    درود بر شما

  3. اله یار خادمیان

    خرداد 14, 1396

     سلامو درود بر شما  استاد پژو هنده عزیز  زیبا و قابل تقدیر  است

     اما یک بیت ار تباط را بهم زده    و شخص ثالثی   بدون مقدمه وارد  موضوع

     می شود      وان این بیت است 

     دلبر از کف گرفت عنانم

    دل زهجران او بی قرار است

    اگر صحبت شما با معشوق  است که چنین می نماید

     پس این دیگری کیست  که حضور ندارد  و صحبت از هجرانش می شود

     پیشنهاد برای  بیت منظور

     دلبر از کف ربودی عنانم

     دل از این واقعه بی قرار است

     عذر خواهم جسارتم را ببخشید به بزر گواری

     ا

    • محمدحسین پژوهنده

      خرداد 16, 1396

      سلام علیکم. حضرت استاد لطف فرمودید. ممنون از راهنمایی شما 

  4. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 11, 1397

    درود بر پژ وهنده عزیز بسیار زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا