🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با عشق

(ثبت: 251814) مهر 12, 1401 

 

آورده‌ام در بال و پر با عشق
هفت آسمان کردم سفر با عشق

چیزی به غیر از این نمی‌بینم
گردیده جانم شعله‌ور با عشق

پرهیز کن از دل نبازیدن
عمرت نمی‌گردد هدر با عشق

از عرش رحمان سر بدر آورد
شد هر که چون من دربدر با عشق

ضرب المَثَل‌تر عشق می‌ورزی
باشی اگر خونین‌جگر با عشق

گفتیم اگر:  «أَيْنَ الْمَفَرّ» از غم؟
گفتند:  «كَلَّا لا وَزَر» با عشق

گردد مُیَسَّر جان رهانیدن
از قید هر خیری و شرّ با عشق

پیوند زد ایزد چه مستحکم!
الحق قضا را با قدر با عشق

آیا نه ختم المرسلین گردید
تندیسِ «ما زاغَ الْبَصَر» با عشق؟

کم می‌شود آیا رها گردید
از بند سیم از بند زر با عشق؟

از زندگانی با چه چیز ای جان
حظ می‌بری حظ اینقَدَر؟ با عشق

پُر شور و شر‌تر چون به وجد آمد
شد پرتو افشان‌تر «قَمَر» با عشق

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 12, 1401

    گفتیم اگر: «أَيْنَ الْمَفَرّ» از غم؟
    گفتند: «كَلَّا لا وَزَر» با عشق

    درودها استاد حاج محمدی گرانقدر

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • و درود بر سرکار عالی🙏🙏🙏🙏بزرگوارید شما🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا