🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی مداد رنگی

(ثبت: 255244) بهمن 1, 1401 
بی مداد رنگی

 

دختری کوچک و ناز
روی یک دفتر باز

با هزاران امید
روی یک برگ سفید
با مداد مشکی
یک خط صاف کشید
روی آن دایره ای
به گمانم خورشید

زیر آن چند خط مواج بلند
یعنی موج دریا
یکطرف توده ای ابر خط سیاه
یعنی ابری زیبا

با نگاهی همه پرسش من به او می گویم :
دخترم
رنگ دریا آبی ست
رنگ خورشید سرخُ
رنگ ابر هست سفید

دخترک
بغض فروخورده و تلخ
آرام زمزمه کرد
بی مداد رنگی
همه دنیا مشکی ست.

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

*در این سالها هر بار و در هر محفل دوستانه ای که این دست نوشته ام را خوانده ام ، بغضی غریب گلویم را فشرده و چشمانم را نمناک کرده است . این دست نوشته را شخصا خیلی خیلی دوست دارم .

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها 12 
  1. سلام و درود جناب شرعی گرانقدر
    خشت به خشت خانه صبح و روز شما از سرشت بهشت

    همین حس را حقیر به یکی از فرانوشت‌خایم تحت عنوان (نامه‌ای به دختری کا ندارم) دارم

    زیباست و به دل نشست

    سلامت باشید

    • ادیب ارجمند
      استاد لاهیجی
      به مهر خواندید و بنده نوازی کردید
      سایه ی مهرتان ماندگار

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 1, 1401

    سلام و درود و ارادت
    خداوند، شما وهمه ی عزیزان تان را در پناه مهر خود، حفظ بفرماید!
    روز و روزگارتان پر از نور و امید

    • شاعر ارجمند
      محمد علی جان رضا پور
      از اینکه مهرت را دریغ نمی کنی سپاسگزارم
      پاینده باشید به مهر

  3. طارق خراسانی

    بهمن 1, 1401

    سلام و درود

    در نوع خود بی نظیر بود
    آفرین

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    • استاد بزرگوارم
      ادیب فرهیخته
      به مهر خواندید
      سپاس از لطف شما .
      استاد آیا قطعه ارسالی را ملاحظه فرمودید ؟

  4. مسعود مدهوش

    بهمن 1, 1401

    درودتان استاد شرعی ارجمند و فرهیخته👏🍃🙏☘️☘️🌿🌹

    بسیار زیبا و دلنشین،قلمتان نویسا🌹🌿🙏🙏🍃🍃🌱🌱✌️

  5. سیاوش آزاد

    بهمن 1, 1401

    سلام اگر اثری را خیلی دوست دارید که نقدش دشوار می شود
    رنگ خورشید سرخ و
    رنگ ابر هست سفید

    • سیاوش جان آزاد
      پیام هایت را به روی جشم می گذارم
      سپاس از این همه دقت نظر
      سپاس

  6. بهمن 1, 1401

    درود بر شما و اندیشه زلالتان🌺
    مانا و نویسا باشید

  7. علی معصومی

    بهمن 2, 1401

    درودها بر شما
    جناب شبگرد نازنین
    💠💠💠
    قلمی از درد بنویسد
    مرهمی است
    که آرامشی ابدی دارد
    ♡♡♡
    احسنت بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا