🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تالاب هذیان

(ثبت: 260594) خرداد 15, 1402 
تالاب هذیان

شبیه برگ ِپاییزی دلم در گیر ِ طوفان است
خدا حافظ بهار ِمن جهان تصویرِ طغیان است

ستیز ِ باد و باران ها همه سیلاب ِ غم گشتند
نمی دانم تو می دانی تمام ِ خانه ویران است

چه فرقی می کند وقتی نباشی همنفس با عشق
شب و روزت سیه مانند ِ شبهای زمستان است

دلم در سینه می جوشد ندارم قدرت ِ پرواز
میان ِ بال ِپروازم قفس تصویر ِ شیطان است

همه آشفته از تالاب هذیان ِ خیز ِنامردی
بروی شانه ی دلها پر از زخم ِ شغالان است

صدای زوزه ی گرگان گرفته دشت و صحرا را
غزل بار ِ سفر بسته میان ِ گریه پنهان است

طلا در کوره ی آتش شده یک مشتِ خاکستر
به امیدی که ققنوسی نشسته روی ایوان است

 

طلعت خیاط پیشه
طلای کرمانی

 

 

 

نقدها
  1. معین حجت

    خرداد 15, 1402

    سلام، عرض ارادت و احترام بانو خیاط پیشه گرامی و مهربان …
    دستمریزاد…درود بر شما …

    جسارتا چند نکته که به نظرم آمد را خدمت شما می‌نویسم که احتمالا چند سهوالقلم پیش آمده را اصلاح نمایید :

    ۱: مصرع دوم : کلمه سبز هجای کشیده است و وزن را دچار یک هجای اضافه کرده است لذا اینگونه درست می‌شود :
    خداحافظ بهار من، جهان تصویر طغیان است …
    ۲: مصرع ششم : بجای (روزِ)بهتر است(روزت)گذاشته شود :
    شب و روزت سیه، مانند شب‌های زمستان است
    ۳: مصرع دوازدهم : ردیف (است) در تایپ فراموش شده
    ۴: مصرع پایانی: بهتر است نوشته شود (به امیدی)به جای به امیدِ
    به امیدی که ققنوسی نشسته روی ایوان است …

    سایه‌ی شما بانوی نازنین و فرهیخته بالای سر این حقیر مستدام باد …

    • طلعت خیاط پیشه

      خرداد 15, 1402

      جناب معین حجت ارجمند
      از وقتیکه گذاشتید بسیار ممنونم.
      لطف کردید
      در پناه عشق خدا از هر گزندی در امان باشید

نظرها
  1. علی زمان خانمحمدی

    خرداد 15, 1402

    درودها ارجمند و گرانمایه زنده و پاینده باشید

  2. محمدعلی رضاپور

    خرداد 15, 1402

    سلام و درود و خدا قوت سرکار خانم خیاط پیشه ی گرانقدر

  3. علی مکرمتی

    خرداد 15, 1402

    درودها بانوی شعر ،
    هر چه از دل برآید بر دل نشیند .
    مانند همیشه تک تک کلمات زیبایتان مسحور کننده و روح انگیز است .
    مستدام و موفق باشید 🍃🌺🍃

  4. غلامحسین جمعی

    خرداد 15, 1402

    درودو سپاس بر استاد بزرگوارم سزکارخانم خیاط پیشه
    دستمریزاد عزیز زیباسست و خواندنی مثل همیشه
    🌹🌹🌹🌹

  5. نسرین حسینی

    خرداد 16, 1402

    درودها برشما بانو خیاط پیشه عزیز
    بسیار زیبا بود ودلنشین
    قلمتون ماندگار 🌺🌺💚💚

  6. سیمین حیدریان

    خرداد 18, 1402

    درودها مهربانوی گرامی
    زیبا قلم زدید .احسنت بانو
    مانا باشید 👏👏👏🌹🌹🌹

  7. مهدی سیدحسینی

    خرداد 29, 1402

    درود🌷🌷

  8. امید انصاری

    تیر 7, 1402

    سپاس . یک بیت مانده ب آخر عالیست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا