🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تاکستان

(ثبت: 482) دی 12, 1394 
تاکستان

بوسه هم عین شراب است ؛ و به تعزیرکشد

خاصه ..! پر شور شود ؛ قصه ، به تأخیر کشد

حرمت نشئه ، به شرع نبــوی ، هست ؛ اکید

طره افشان ؛مگر، این حکم ، به زنجیرکشد !

باغبـان ، تـاک ، نشانیـد ؛ پـی سکـر شـراب

بی خبر مرد تُـرُش ، غـوره به تخمیـر کشد

کاش…! انگـور ، سر واقعـه می داد ؛ به بـاد

تا …، ببینیم ؛ کـه را ؟ جـانـب تشـویر کشد

طفل دل ، خواست جوانی کند ؛ و غـافل بود

سلطنت،کور و عقیم است ؛و پدر ، زیرکشد

 دست لیلـاج، بپـاییـد ؛ که این کهنـه کلک

گاه ،  لایی دهـدت ؛  نـوبتی ، از زیـر کشد

عشوهء مفت خریدن ،ندهد ؛صرفه به کس

کاین بنایی است کلنگی ؛ و به تعمیر کشد 

………………………………………………………

حاصل شور  دل  از  دغدغه ی رنجش  یار 
شوره زاري است؛ که رفتار ، به توفیرکشد