🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کربلا

(ثبت: 2638) مهر 27, 1395 

کربلا..

………..

الهی …. ! باغ ، چون  در گل ، نشیند 

خزان،  دستش ،گلی، برگی ، نچیند 

به  باغ  ,,  آل احمد ،، ، زد ؛  سونامی

,,  مسلمان ، نشنود  ! کافر  ، نبیند ،،

………………………………………………
عصر عاشورا

………………

برید ؛ از تـاک بن ها ، خـوشه ها را 

به تاکستان ،  زد  آتش ؛ برف یلـدا

ز  نعل  تازه  پوش  خیـل  سم کوب

شــقـایقـــزار  دشتی  شد ؛  هـویدا

…………………………………………..
بعد از واقعه :

……………..

افق ، هر شام ، سوگین است ؛ و محزون

شفق  ، از  این  تلأ لو ء  ، چهره ؛ میگون 

چنین. ! !  . صهبا ، به حبسی بایگان ، شد 

هنـوز ….، از جـام لالـه ، می چکد ؛ خون

………………………………………………..
تا…. اربعین 

……………….

کشد بند دل م ؛ یک   شب  نشینی 

که پیمــاید  ؛  سـبو یی  ،  ساتگینی

مغنی ، رو ، به ساقی، رازِ مِی ،گفت : 

چه خون ! درشیشه شد ؛ تا اربعینی