🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنهایی ..

(ثبت: 3763) فروردین 12, 1396 

بسمه تعالی

همیشه  در زبان شعر من    گویاست   تنهایی

که در باغ ارم چون سرو ، سر بالاست تنهایی

جمعیت  برکه را ماند  که در هر جا نمایان ست

به تنهایی گرفتم خو ، که چون دریاست تنهایی

شمار دیگران در سایه  بسیارست  و من تنها

که مانند عَلَم  در لشکری  تنهاست    تنهایی

به اندک تندی ، از تو  روی گردانند  یارانت

و از پشت نگاه دوستان    پیداست تنهایی

نکن دست نیازت را  دراز ، از روی ناچاری

که در کنج قناعت    اوج استغناست تنهایی

ز خود دور افکنم چون نافه هر جا سایه ی خود را

که آهوی خرامان ِ دل صحراست تنهایی

دوتا باشد اگر فرمانروا  در ملک  نا امنی ست

که مانند الف  یک حرف بی همتاست تنهایی