🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تنگنا«آرکاداش»

(ثبت: 259955) اردیبهشت 29, 1402 

 

دلم تنگ
جهان تنگ
صدای تو شده آهنگ
بیا تا بیرون روم از تنگنا

 

فاضله هاشمی غزل

 

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 29, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    سروش خوبی است و با قدری ویرایش، بهتر هم می شد مثلا لَخت سوم شاید این طور:

    صدای تو دل آهنگ (دلاهنگ)

    یا:

    صدایت شده آهنگ

    و پایان سروش تان هم جای کار دارد
    مثلا شاید این طور:

    برای رفتن از این تنگنا

    بیا!

  2. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 29, 1402

    پس به جای “بیرون رفتن از تنگنا” به نظر می رسد بهتر باشد گفت:
    “رفتن از این تنگنا” (همانند ویرایش پیشنهادی)

    در این صورت هم اقتصاد زبان، بهتر رعایت شده و هم، وزن، زیباتر است.

    زنده و سرزنده باشید در پناه خدا

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 29, 1402

      البته شاید بگویید:
      “برای رفتن از تنگنا”
      کوتاه تر و در نتیجه، اقتصادی تر است از:
      “برای رفتن از این تنگنا”
      ولی عنایت بفرمایید که وجود “این”
      در ویرایش پیشنهادی،
      هم باعث زیبایی وزن می شود و هم باعت واج آرایی و حضورش بهتر است.
      🌹🌹🌹

  3. غلامحسین جمعی

    خرداد 2, 1402

    دلم تنگ
    جهان تنگ
    صدایت شده آهنگ
    عجب ساز و نواییست هماهنگ
    درودو سپاس بزرگوار
    دستمریزاد عزیز فرهیخته و شاعر بزرگوار

    🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا