🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جنونِ بالعیان

(ثبت: 238292) اردیبهشت 1, 1400 

 

اگر چه باوَرَت نمی شود بدان که من همینم این جنونِ بالعیان
کسی که از خودش تهی و از تو پُر، شد آنچنان که شد زمین پر از زمان

به دور باد از تو  هر چه چشمِ بَد ، حسودِ تو در آورد سر از لَحَد
نمی رسد به تو، نمی کنم گمان، کشیده سرو اگر چه قد بر آسمان

بلا شک از فرشته ها  فراتری،  ز هر چه دلربا، تو دلربا تری
کمی شبیهِ ابرویِ تو می شود، گمان کنم که ماه اگر شود کمان

دلم برای دیدن تو لک زده ست، اسیر عشق روی  تو فلک زده ست
گُزیده بی تو با خیال راحتش، چه  غیرِ غم مگر در این دل آشیان؟

سکوت می کنم، سکوتِ مُستمَرّ،چو نیست در دلم، جز آهِ شعله وَر
فقط، رسیدت از غمم اگر خبر، نگو به من عزیزِ جان نکن فغان

به هیچ چیز غیر از این نه دلخوشم که لحظه ای نمی شوی فرامُشم
نمی رسد به بیدلی به گَردِ من، کسی چو ام توئی فقط  تو دلسِتان

نخواه بی خیال باشمَت دمی، بجز تو دل نبسته ام به محرمی
فزونت از حَدَند اگر که والَهان ، جمالت است چون فراتر از گمان

مبادم ای عزیزِ جان رها کنی، به ماتمی برهنه مبتلا کنی
به پیری ام مباد اعتنا کنی، به گوشه چشمی از تو می شوم جوان

بلاشک از تمام حوریان سری، زدم برای دیدنت به هر دری،
مگر ندیده ای بری شدم بری، به عشقِ رویت از هوای دیگران

به دلبری توئی تو رشکِ حوریان، مگر نه عشقت آتشم زده به جان؟
مگر نه دل بریده ام از این و آن، سپردَمَت  مگر نه دل به ناگهان؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سعید فلاحی

    اردیبهشت 2, 1400

    درود بیکران

    ایام به کام

    سروده ی زیبایتان تحسین برانگیز است

    احسنت

    👏👏👏👏

    • ابراهیم حاج محمدی

      اردیبهشت 2, 1400

      سلام علیکم. درود بر شما . زنده باشید و شاداب و سربلند❤️❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💐

  2. کبری محمدی

    اردیبهشت 2, 1400

    سلام
    چقدر این شعر زیباست🌹👏👏🌹
    چندبار خواندم به دو دلیل
    یکی اینکه اولین بار در خواندن آن مشکل داشتم
    دوم اینکه هر بار که خواندم روان تر و زیباتر بود این اثر ستودنی.
    درودها بر قلم زیبانویس تان
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  3. محمد خوش بین

    اردیبهشت 3, 1400

    درود بر شما❤️🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا