🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حرف ..

(ثبت: 3416) بهمن 30, 1395 

 

بسمه تعالی

تا نبینی اهل دل   هرگز نکن اظهار   حرف

اهل دانش می زند با اهل دل بسیار  حرف

تیره می سازد دم بیجای تو آیینه را

پیش صاحب دل نزن بی حوصله زنهار حرف

از عدالت دم زند  آن کس که دارد ذوالفقار

گردن منصور ها را  می برد بر دار   حرف

خانه ی تدبیر را   تقلید   ویران می کند

هر تهی مغزی زند با خویش طوطی وار  حرف

بی تامل ، حرف در زیر زبان  چون آتش ست

می شود چون آتش جانسوز ،  بی مقدارحرف

معنی آزادگی   آسان  نمی آید به دست

می کند گاهی میان توده ها پیکار   حرف

همزبانی نیست چون در خلوت شب های من

می کشم از خامه ی خاموش خود ناچار حرف