🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حضرت عباس (ع)

(ثبت: 262434) مرداد 7, 1402 
حضرت عباس (ع)

می رود عباس یا حیدر به میدان می رود
مرحبا عباس نام آور به میدان می رود

دشمن زخمی به خود چون مار می پیچد – مگر
بار دیگر فاتح خیبر به میدان می رود

سنگر دشمن به نخلستان — که در صحرای باز –
حضرت عباس بی سنگر به میدان می رود

روی دست عمه می بیند علی اصغر – عمو
با لب عطشان و چشم تر به میدان می رود
::
نوحه عالمگیر شد : افسوس سقّا برنگشت
تا خبر گیرد چه کس دیگر به میدان می رود

تا چه پیش آمد خدا را ناگهان مولا حسین
اینچنین با آهِ سرتا سر به میدان می رود

بَعدِ عباس علی آنک سَر ِدست پدر
طفل شش ماهه علی اصغر به میدان می رود
::
“جان فدای پادشاه خطه ی مردانگی”1
در نبرد ظلم بی لشکر به میدان می رود
محمد یزدانی جوینده
1 وام از استاد عباس خوش عمل بر گرفته از سوکسرود ” ظهر عاشورا ”
“جان فدای پادشاه خطه ی مردانگی
جانب میدان روان می شد ولی لشکر نداشت

*****

******
نوشته اند :
آن روز
ِ کماندارِان‌, راهزن
-شب زده –
گردن کشیده گوش تا گوش
با خنگ
خدنگ هرزه به زه می نشاندند
بنابراین :
زیر رگبار تیرگی
سقای تشنه لب .
_پیروز_
از نهر  ِ تب زده برمی گشت
آنگاه :
ابرها
ستاره ستاره
خود را به زمین کربلامی رساندند
_درباران ِ بوسه بر دست های علمدار _
هنگام که امام
خون از رخ زیبای برادرمی‌شست.

محمدیزدانی”جوینده

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مرداد 7, 1402

    مانا و لایک اول …. دوست عزیز هر دو شعر عالی بودند .

    • درودها مانای شعر امروز
      قدمت بر چشم خوش آمدی صفا آوردی با لایک اولت که هم آخرین است
      سپاس حضورت

  2. طارق خراسانی

    مرداد 7, 1402

    سلام و عرض تسلیت
    بسیار عالی و سوزناک
    درود بر شما
    در پناه خدا 🌱🖤👌👌👌👌👌👌🖤🌱

    • سلام و عرض ادب جناب استاد طارق گرانقدر
      برایتان بهترین ها را ارزومندم سپاسگزارم

  3. محمد رضا خوشرو

    مرداد 9, 1402

    بار دیگر فاتح خیبر به میدان می‌رود

    درود ها

    موفق باشید
    🌹

  4. حسن نبی

    مرداد 9, 1402

    درودها جناب یزدانی
    همچون همیشه عالی لذت بردم اجرتان علمدار کربلا🖤

    • درود دوست همدل و همزبان و هم اندیشم حسن نبی عزیز.
      عالی حضور و نگاه شماست سپاسگزارم