🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خدا را شکر مولایم علی شد

(ثبت: 3821) فروردین 21, 1396 
خدا را شکر مولایم علی شد

بسم الله الرّحمن الرّحیم

خدارا شکر مولایم علی شد
به سر آن سایه طوبی علی شد

از آن روزی که روحم را دمیدند
 دمادم ذکر قلبم یا علی شد

به آن نازم که در وقت نمازم
اذانم کامل از مولا علی شد

خوش آنروزی که درعقد اخوت
پیمبر هم برادر باعلی شد

همین در فضل او باشد کفایت 
که تنها لایق زهرا علی شد

زهر عالم شنیدم این سخن را 
به عالَم عالِمِ اعلی علی شد

بفرمودا پیمبر این روایت
من آن علمم که بابش را علی شد

نه شمشیری بود چون ذوالفقارش
که وصفش لافتی الا علی شد

سخن گفتن ز او باشد عبادت
 به عالم کعبه ی جانهاعلی شد

اگر عبدم غلام حیدرم من
 مرا یاری رسان هرجا علی شد

نقدها
  1. یاسر حوتی

    خرداد 23, 1401

    سلام علیکم

    سید عزیزم،خداوند به قلمتان نمک بیشتر عطا فرماید

    اما از آداب شعر و شاعری این است که، آن مصرع و یا آن بیتی که از خود شاعر نیست و از جای دیگر امانت گرفته است، در گیومه قرار دهد

    مصراع اول که
    خدا را شکر مولایم علی شد

    مال کسی دیگر است
    و
    اصل دو بیتی اش هم برای یک مناسبت خاصی سروده شد
    و
    اصل‌ش این است.. 👇

    به پیک حق جواب من بلی شد
    بلی گفتم، وجودم منجلی شد
    در این بازار ارباب و رعیت
    خدا را شکر مولایم علی شد

    یاسر حوتی

نظرها 14 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 22, 1396

    سلام و درود بر سید بزرگوار

    غزل زیبای تان را چند بار خواندم  وهر بار بیشتر از قبل لذت بردم.

    در سایه سار مهر مولا همیشه شاد و موفق و سلامت باشید.

    میلاد عشق بر شما مبارک

    • سیدعلی مجیدی

      فروردین 22, 1396

      سلام و درود بر استاد مهربانم

      عید برشماهم مبارک 

      انشاالله در دنیا و آخرت با ولایت باشیم

  2. مينا امينی

    فروردین 22, 1396

    درودها

    مانا باشید و موفق

    • سیدعلی مجیدی

      فروردین 22, 1396

      سلام برشما

      ممنون و متشکر از لطفتان

      پیروز و ولایتمدار باشید

  3. مسعود رستمزاد

    فروردین 22, 1396

    درود

    قلمتان نویسا

  4. فروردین 22, 1396

  5. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 22, 1396

    درود بر شما

    تولد مولا علی (ع) بر شما مبارک

    • سیدعلی مجیدی

      فروردین 22, 1396

      درود برشما

      این عید خجسته بر شماهم مبارک باد

  6. جواد مهدی پور

    فروردین 22, 1396

    درود و سلام بر شما آقا سید بزرگوار

    زیبا وآسمانی سرودید

    میلاد امام علی ع و روز پدر بر شما مبارک باد

    زنده باشید

    • سیدعلی مجیدی

      فروردین 22, 1396

      سلام بر شما بزرگوار

      متشکر از نگاهتان

      عید شما هم مبارک و میمون باد

  7. علیرضا قاسمی

    فروردین 23, 1396

    بسیار زیبا و دلنشین …

    دست علی به همراهتان …

  8. فاطمه اکرمی

    فروردین 27, 1396

    درود و سلام گرامی زیبا نگاریتان ماندگار

    نویسا باشیدبسیار زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا