🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خورشیدِ بقا پرتو زَرِ حق رخشیده چه خوش از خاوَرِ ما

(ثبت: 240949) مرداد 10, 1400 

 

یک جرعه بنوش از ساغَرِ ما، تا پخته شوی چون باوَرِ ما
تا ما بِشَوی یا یاوَرِ ما، پیمانه بگیر از داوَرِ ما

مائیم از ازل مست از مِیِ وی، حق محوَرِ تردست از مِیِ وی
تردستی ما هست از مِیِ وی، پرپر نشد از پروا پَرِ ما

حظّی نبَرَد از خیره سری، هر کس که ندارد شعله وری
با در به دری افتاده چو در رَشکی سَمِج از گشتاوَرِ ما

هر کس که به کِبْر آلوده نفس، بر خُرنش زِبْر آلوده نفس
بر سروَرِ خود باید نگَرَد تا غبطه خورَد بر چاکَرِ ما

بی اُسْطُقُسید ای بوالهَوَسان، با ما نستیزید ای مَگَسان
تاب آوَرَد آیا تا به ابد خاکسترتان در آذَرِ ما ؟

بیچاره شود تدبیر شما، از غیرت بی تأثیر شما
زد تا که رقم تقدیر شما با زاوَرِ خود کُنْداوَرِ ما

در ظلمتِ خود غرقید ابداً، مُستغرَقِ تا فرقید ابداً
خورشیدِ بقا پرتو زَرِ حق رخشیده چه خوش از خاوَرِ ما

تا محتمل است از ما فَوَران، کی ممتنع است از ما جَوَلان
بِنْگَر به عیان کز صولَتِ جان بالیده وُجُوب از ناوَرِ ما

هر آینه سرمست از غزلیم، آنی نه تهیدست از غزلیم
دارد به عیان در بزم اذان سارا جَرَیان در هاجَرِ ما

در سینه ی ما نور است ازلی، هم در سر ما شور است ازلی
بُحران  نچمد در گلشن ما، باشد چو خدا بالا سَرِ ما

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 10, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌸

  2. آینه

    مرداد 10, 1400

    همه فراعنه مدیون برده ها هستند

  3. طارق خراسانی

    مرداد 10, 1400

    سلام و درود

    بسیار زیبا و منحصر بفرد

    سرودن چنین اشعاری کار هر کسی نیست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ابراهیم حاج محمدی

      مرداد 10, 1400

      درود حضرت دوست . سپاسگزارم.🌷🌹زنده باشید و شاداب🌺🌸🌷🌹🙏

  4. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1400

    سلام و درود و ارادت
    و همچنان با وزن های سخت،
    آسان کشتی می گیرید!

    • ابراهیم حاج محمدی

      مرداد 14, 1400

      درود فراوان حضرت دوست جناب رضاپور عزیز. ممنون 🌹و سپاسگزارم🙏 زنده باشید و شاداب🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا