🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زاگرس

(ثبت: 227567) خرداد 17, 1399 

 

آری معابرِ جنگل‌هایت
با من هزار بار
آرامش ِ نخستِ نگاهت را
در گوشِ هر بلوطِ کهنسال
آواز کرده‌اند

تصنیفِ عشق را
شاید میانِ زمزمه‌ای از آب
در عمقِ چَشم‌های گوزنی
در سمتِ شرق ِ سپیده
آغاز کرده‌اند

در پردۀ حریرِ نوازشگر
آغوشِ گرم و محکمِ خود را
بر شاخه‌های سر به فلک بُرده
تا نقره‌پاشِ شادیِ شب‌ها
باز کرده‌اند
.
.
اما دریغ و درد
از آتشی که سوخت جانم را
.
.
.
از جنگل‌های گرما گرفته
که بوی بادام تلخ می‌دهند

شانزدهم خردادماه 99

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. امیر جلالی

    خرداد 17, 1399

    اثری مصور که تصویرها بیشتر از کلمات ، بار معنایی را بدوش می کشیدند و پر از منظره بود .
    درود بر شما

    • فریبا نوری

      خرداد 17, 1399

      سلام جناب جلالی گرانقدر

      سپاسگزارم از لطف حضور و دریافت نظر گرامی تان

  2. سپیده طالبی

    خرداد 17, 1399

    چه افتاد این گلستان را، چه افتاد؟
    که آیینِ بهاران رفتش از یاد…!

    هوشنگ ابتهاج

    سلام و عرض ادب به حضورتان
    استاد ارجمندم بانو نوری عزیز و گرانمهر
    سپاس برای سروده زیبا و قلم متعهد شما بانوی گرانقدر
    دست مریزاد و درودتان باد🌺

    • فریبا نوری

      خرداد 17, 1399

      سلام سپیده طالبی عزیزم

      سپاسگزار مهر حضورت هستم

      چه شعر زیبایی از استاد ابتهاج نوشتی

      و واقعا چه افتاد این گلستان را ؟

      🌹🌹🌹🌹🌹

  3. دود بر مهربانو نوری گرانمهر
    توفیقی بود دوباره خوانی از قلم توانمندتان
    و سپاس مجدد از تعهد قلم تان

    🌹🌹🌹

  4. علی معصومی

    خرداد 18, 1399

    درود ها بر شما
    بانو نوری ارجمند
    استاد فرهیخته
    •••••
    این سروده با دغدغه ای ملی و اخلاقی
    برای سیانت از سرمایه ای ملی است
    و
    بسیار ارزشمند است که با سبک و سیاق شناخته شده آثار ان گرامی، با ضرب آهنگی زیبا سروده شده است.
    ◇◇◇◇
    همواره همراه عنایت خدا لبریز از امید و شوق به زندگی باشید و همچنین عاقبتی بخیر داشته باشید🌿🌺

  5. حسن مصطفایی دهنوی

    خرداد 19, 1399

    درود ها بانو
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  6. مینا یارعلی زاده

    خرداد 19, 1399

    اما دریغ و درد
    از آتشی که سوخت جانم را
    .
    .
    .
    از جنگل‌های گرما گرفته
    که بوی بادام تلخ می‌دهند

    درودها بر شما استاد نوری عزیز
    بسیار عالی، متعهد و به هنگام

    دستمریزاد 👏👏👏👏👏

    درپناه مهر🌹🌹🌹🌹🌹

  7. محمد یزدانی

    خرداد 23, 1399

    سلام بانوی ادیب شاعر اندیشمند:
    مجموعه اشعارتان پربار و متفاوت است خوشحالم از شما خواندم شرحی بر یکی از اشعارتان نوشتم که تایید نشد شاید هم اعلان ها را ندیده اید یا توسط مدیریت محترم سایت تایید نشده است به هرحال من مطلبم را حذف کردم با آرزوی موفقیت

  8. اسماعیل خانه گیر

    مرداد 3, 1399

    سلام سرکارخانم نوری شعرتان بسیارخوب بود
    خواهشی که ازشمادارم نگاهی به اشعارمن بکنید چه اشکالی درآنهاهست ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر

    • فریبا نوری

      مرداد 3, 1399

      سلام جناب خانه گیر گرامی
      از لطف شما ممنونم
      دیروز برای شعر آخرتان نوشتم
      موفق و پیروز باشید

  9. اسماعیل علیخانی

    مرداد 15, 1399

    سلام و احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا