🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زلال ِ بودن

(ثبت: 259979) اردیبهشت 29, 1402 
زلال ِ بودن

در اشتیاقت روز و شب مرغ ِ دلم پر می کشد
در بوم ِ احساسم کسی تصویر ِ باور می کشد

گفتم به بندم پای دل یک شب به محراب ِ دعا
دیدم ز سوز ِ عاشقی آتش به منبر می کشد

ای آیه ی تطهیر ِ من تکبیر ِ من تکثیر من
من بی تو میمیرم بیا هر لحظه خنجر می کشد

صبجی شکفته در شبی جایی که رستن می تپد
در ا ین تپیدنها دلم گلبوته از زر می کشد

من در زلال بودنت احساس ِ یک تب می کنم
هر جا توهستی بی ضدا دیوانه دل سر می کشد

در هر نفس تکبیر ِتو ، دارد صدایی در فلق
قانون ِ دین ِ مردگان کیفر ز کیفر می کشد

در سینه ار آیینه ها ، دارد طلا طیفی نهان
در انعکاسش روشنی نقشی به ذفتر می کشد

 

طلعت خیاط پیشه
طلای کرمانی

 

 

 

نظرها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 29, 1402

    درود و دستمریزاد….عنوان غزل به جای «زلال» «زلل» تایپ شده که معنی بدی دارد.لطفآ ویرایش کنید.

  2. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 29, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

  3. س ن روشن

    اردیبهشت 29, 1402

    بادرودواحترام،
    بسیارعالی،
    👏👏👏🌹💐

  4. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 29, 1402

    درود و سپاس استاد زیباست مثل همیشه برایتان بهترین ها را آرزودارم

    🙏🙏🙏🙏

  5. معین حجت

    اردیبهشت 29, 1402

    سلام بانو خیاط پیشه، درود بر شما…
    در اشتیاقت روز و شب، مرغ دلم پر می کشد
    (بر بومِ) احساسم کسی تصویر باور می کشد
    دستمریزاد👏👏👏💐💐💐

  6. برهان جاوید

    اردیبهشت 29, 1402

    گفتم به بندم پای دل یک شب به محراب ِ دعا
    دیدم ز سور ِ عاشقی آتش به منبر می کشد
    درود سرکار خانم خیاط پیشه گرامی
    بسیار زیبا و پر مفهوم

    👏👏👏🌹🌷🌷

  7. نسرین حسینی

    اردیبهشت 30, 1402

    درودها بانو جانم
    مثل همیشه
    بسیار زیبا بود ودوست داشتنی

    قلمتون ماندگار 👏👏❤️❤️👏👏🌺🌺

  8. علی معصومی

    اردیبهشت 30, 1402

    درود ها بر بانو خیاط پیشه ارجمند
    عالی می سرایید
    ♡♡♡♡♡
    در “بوم” احساسم کسی تصویر باور می کشد
    💐🌿🌺

  9. 🌹💐🌼🌱🌷🌹
    درود بر شما ، غزلی نغز و دلنشین سرودید ، دو مورد بود که تصور میکنم یکی سهو در تایپ بوده و دیگری را میتوان بنحوی خیال انگیزتر بیان کرد. اولی واژهء سور که سوز است و دومی ذهن احساس که میتواند لوح احساس یا بوم احساس یا اگر بخواهیم از واژهء ذهن بهره گیریم در دفتر ذهنم … میتوان گفت. در نهایت المعنی فی بطن شاعر ، و شعر از شماست و صاحب اختیار ید.
    برای شما توفیق و درخشش روزافزون آرزو دارم ..

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا