🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندگى جز شستشو در بركه ى تكرار نيست…

(ثبت: 3141) دی 28, 1395 
زندگى جز شستشو در بركه ى تكرار نيست…

صبح شد…اما براى من شبى انگار نيست
ماه من وقتى تو باشى، تيرگى در كار نيست

اطلسى سجاده اش را مى گشايد رو به نور
” لاٰ اِلٰهَ غَيرُك ” ـَش در قالب گفتار نيست

خاك را تا اوج رفتن، خصلتى روييدنى ست
اين هنر در انحصار باغ و شاليزار نيست

باز هم خورشيد خواب خيس شبنم را پراند
صبح هم آنقدرها آرام و بى آزار نيست!

شب لباس روز را پوشيد و با لبخند گفت:
زندگى جز شستشو در بركه ى تكرار نيست…

نور، روى دفترِ خوش رنگِ شب بوها نوشت:
چند ساعت همنشينى با سياهى عار نيست..

صبر، همواره نخستين بيتِ شعر عاشقى ست
عشق، تنها اشك و آه و ناله و اطوار نيست

باز خواهد شد شبى درهاى آغوشت به من
دور تا دورم اگر حتى به جز ديوار نيست

جرعه جرعه بودنت را نيمه جان، سر مى كشم
روزه ى تنهايى ام را غيرِ تو افطار نيست

در حياط خانه ام يك غنچه لب وا كرد و خواند:
-“صبح شد…”

                      اما براى من شبى انگار نيست…

نظرها 13 
  1. مهران اسدپور

    دی 28, 1395

    درود بر شما …

  2. سحر جهانی

    دی 28, 1395

    احسنت برشما 

      

  3. طارق خراسانی

    دی 29, 1395

    سلام و درود

    نمیدانم چه سری در این اشعار شماست که انسان را به شدت دگرگون می کند بهتر آن که بگوییم با توجه به تعریف شعر که در روح و روان انسان باید اثر گذار باشد شعرهای شما شعر است.

    این بیت بی نظیر شما را باید با آب طلا نوشت :

    نور، روى دفترِ خوش رنگِ شب بوها نوشت:
    چند ساعت همنشينى با سياهى عار نيست..

    در بیت بالا نا خود آگاه یاد پروین اعتصامی که اشعار روایی فراوان دارد. افتادم.

    شاهکارتان را می ستایم.

    در پناه خدا شاد زی

  4. باز هم خورشيد خواب خيس شبنم را پراند
    صبح هم آنقدرها آرام و بى آزار نيست!
     
    شب لباس روز را پوشيد و با لبخند گفت:
    زندگى جز شستشو در بركه ى تكرار نيست…

    فقط و فقط یک شاهکار است

    گمانم اولین سروده ای ست از شما که نوشیدم و لذت بردم

    درود بر شما

    مانا باشید استاد فرهیخته

  5. بارها خواندم

    خواندم و خواندم و هر بار بیشتر لذت بردم.

    حیفم آمد ننویسم و نگویم.باز هم آفرین و باز هم احسنت

  6. زهره خسروی

    دی 30, 1395

    سلام غزل بانوی عزیز

    مانده ام چه بنویسم  واقعا شاهکاراست

  7. سلام غزل بانو زین غزل بهتر ندیدم  و دومی در کار نیست
    مرسی بسیار زیبا احسنت . دمتون مسیحایی وقلمتان به همین زیبایی نویسا .
    یاحق

  8. نگار حسن زاده

    دی 30, 1395

    درود ملکه بانو

    مثل همیشه پرشکوه و زیبا و رویایی

    قلمتون ماندگار

  9. سمانه تیموریان

    بهمن 1, 1395

  10. جواد مهدی پور

    بهمن 2, 1395

    درود بر استاد غزل های ناب بانوآرامش گرانقدر

    بسیار زیبا و دل انگیز سرودید

    مثل همیشه لذت بردم از شعر قشنگتان

    سر بلند باشید به مهر

  11. فاطمه اکرمی

    بهمن 4, 1395

    سلام و درود بانو  جان

    زیبا بود عزیز م

    همیشگی نویسا باشیدو شاعر. درودها

  12. Raad

    مهر 15, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا