🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا

(ثبت: 254132) آذر 30, 1401 
شب یلدا

 

شب خوبی ، شب شادی
شب خاطرات شیرین
مثل یک رسم قدیمی
یادگار خوب دیرین

بچه ها ، سرخوش بازی
توی کوچه های خاکی
دلهای بزرگترامون
همه آیینه ی پاکی

دور هم ، کنار سفره
سر شب نشسته بودیم
پسته و تخمه و فندق
هر چه بود شکسته بودیم

دلامون آروم نداره
تا مامان میوه بیاره

میزنه لق توی سینی
هندونه اگر ببینی

همه منتظر نشستن
چشم به دستای تو بستن
سفیده ؟
یا سرخ و شیرین ؟
بیا تا با هم ببینیم

قسمت کی بشه امسال
کنارِ سفرهِ بشینه
هندونه که میشه پاره
رنگِ سرخشُ ببینه

تو دِلَم زِمزِمه کردم
می گذره امروز و فردا
می گذره پاییز صد رنگ
می رسه باز شب یلدا

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 30, 1401

    اثری حامل خاطرات و یادآور دوران خوش زندگی برای من … برای شما و برای همه …
    درود بر شما

  2. جواد مهدی پور

    آذر 30, 1401

    سلام و احترام جناب شرعی عزیز

    زیباااست

    لذت بردم

    یلداتون به سرخی و شیرین شب چله

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏👏🌹❤️

    • استاد ارجمندم
      یلدای شما مبارک
      از این همه لطفی که به من دارید سپاسگزارم
      سایه ی مهرتان با دوام

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا