🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شوکران تلخ پایان

(ثبت: 257203) اسفند 21, 1401 

شوکران تلخ پایان

فقط از پشت شیشه می توان حس کرد
تمامِ نبضِ ضرباهنگ باران را

فقط باران خبر دارد ز رگبارِ…
درون سینه ام این داغ هجران را

چکیده بر تن لخت خیابان اشک
چشیده درد بی پایان پنهان را

شکستِ شاخه از هر باد طاعون زا
خبر داردطنین تلخ طوفان را

اتاق خالی و دلتنگی و رگبار
خنک می نوشم آب زرد زندان را

بزن آتش که پروانه نمی بیند
دران پیله نگاه ماه تابان را

نمی فهمد درخت خفته ی این باغ
عذابِ برف های هر زمستان را

بپیچان برگهای سبز نارنجم
که دیده زخم ریشه های عریان را

هوای گرم شانه های خسته کاش
براندازد تمامِ درد و هذیان را

غلام پای در زنجیر ازادی
چه باید کرد زهر جام شاهان را

فقط جاز بلند زندگی در گوش
کسی می خواند از آغوش،یاران را

بریزان بی طنین از گرد سر وا کن
خدایا گیس این عشق پریشان را

شروعی که ز سرمای زمستان است
بیاور شوکران تلخ پایان را

برهان جاوید
پانزدهم تیر هزاروچهارصد شمسی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 21, 1401

    سلام و درود

    به به

    عجب شعر طوفانی و زیبایی

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌♥️🌿

    • برهان جاوید

      اسفند 21, 1401

      درود استاد طارق گرامی و ارجمند
      سپاس بیکران از حضور ارزشمند و لطفی که به بنده ناچیز دارید
      و نگاه سراسر نورتان
      می اموزم و استفاده میکنم در محضرتان
      سلامت و پیروز باشید
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  2. عظیمه ایرانپور

    اسفند 21, 1401

    درود بر شما
    عالی بود
    منسجم و عمیق
    بی نقص و فاخر🍃

    • برهان جاوید

      اسفند 21, 1401

      درود سرکار خانم ایرانپور ادیب و فرهیخته
      سپاس بیکران از حضور شریف و نظر ارزشمندتان
      تندرست و پاینده باشید
      🌹🌹🙏🙏🙏🌹

  3. نسرین حسینی

    اسفند 21, 1401

    به به لذت بردم جناب جاوید عزیز
    اوج زیبایی بود
    درودها برشما واندیشه زیباتون
    قلمتون ماندگار 🌺🍃🌺🍃👏👏

    • برهان جاوید

      اسفند 21, 1401

      درود و سپاس بیکران سرکار ادیب و فرهیخته حسینی گرامی
      از لطف و حضور ارزشمند و نگاه پر مهرتان
      در پناه حق
      🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  4. غلامحسین جمعی

    اسفند 21, 1401

    درودو سپاس بر استاد بزرگوار و فرهیخته ام

    جناب جاوید گرانمایه

    دستمریزاد بزرگوار زیبا و در خورو فاخر و ارزشمند است

    در مصرع زیر
    براندازد تمامِ درد و هزیان را

    اگر هزیان به این مفاهیم است : هزیان : تحریف” هرزیان ” یعنی سخن هرز و بیهوده.
    مشکلی نیست در غیر این صورت ” هذیان ” صحیحی است

    جهت اطلاع عزیزانی که شعر را می خوانند

    همچنان دستبوسم بزرگوار
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • برهان جاوید

      اسفند 21, 1401

      درود استاد جمعی گرامی
      بسیار سپاسگزارم از حضور ارزشمند و نگاه تیزبین تان
      همواره عزیز هستید و وجودتان نازنین
      شاگردی بیش نیستم در برابر دوستان فقط درس پس میدهم
      صد درصد هذیان بهتر می نشیند و مفهوم بهتری دارد که ویرایش میشود

      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏

  5. محمدعلی رضاپور

    اسفند 21, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

    • برهان جاوید

      اسفند 21, 1401

      درود و سلام جناب رضاپور ادیب و گرامی
      سپاس از حضور سبز تان
      پاینده باشید🌹🌹❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا