🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکوهِ اردهال

(ثبت: 249302) تیر 25, 1401 

 

فروغِ بزم آفرینِ رخسارِ ماهِ تابان جمال دارد
خوش آن که چشمش نگاه را بر چنین جمالی مجال دارد

سرورمندانه لب به می تر اگر نکردی، نمی‌بَری پی
که شورمستیِ طینتت تا چه حدّ و مرزی کمال دارد

کدورت از دل زدوده حظّ کم نمی‌بَرَد از جمالِ مطلق
مگر نه آیینه آسمان‌سان ستاره در دست و بال دارد

چگونه می‌پروری مگر ای‌ بنی‌بشر نفسِ خویشتن را
به شیطنت از قدیم نَفسَت مگر نه با تو جدال دارد؟

پناه باید بَری به یزدان که این قسم خورده دشمنت هان
جز این که از ره بِدَر برد سر،  مگر چه در سر خیال دارد؟

به روشنایی اگر که چشمت گرفته اُنس از چه‌ای هراسان؟
کجا مگر حُسنِ عالم آرایِ نور مطلق زوال دارد؟

عطش‌نصیب است اگر روانم، چرا نه آسیمه‌سر بر آنم
بنوشم از چشمه‌ای که آبی شبیه زمزم زلال دارد؟

مرا مگر مغتنم‌تر از این که دل گراید به عرش‌ِ رحمان
کدام فرصت نصیب گردد که بی‌بدل حسّ و حال دارد؟

همیشه مست از شرابِ نورم، موحّدم چون که بُرده‌ام پی
جلالِ یزدان جمال دارد جمالِ یزدان جلال دارد

به بت‌پرستی زبانزدم چون که قیدِ نقدِ جهان زدم چون
که بندگی می‌کنم بُتم را کمال اگر لایزال دارد

گمان ندارم جز این که پیوسته تا قیامت بدون شکّ از
جمالِ سلطان علی‌ست یکسر، شُکُوه اگر اردهال دارد

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 25, 1401

    به بت‌پرستی زبانزدم چون که قیدِ نقدِ جهان زدم چون
    که بندگی می‌کنم بُتم را کمال اگر لایزال دارد

    گمان ندارم جز این که پیوسته تا قیامت بدون شکّ از
    جمالِ سلطان علی‌ست یکسر، شُکُوه اگر اردهال دارد

    👏👏👏👏👏

    درود بر حضرت دوست
    مانند همیشه عالی

    در پناه خدا 🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌿

    • درود فراوان حضرت دوست را🌹🌹🌹🌹🌹زنده باشید ان‌شا الله تعالی🙏🙏🙏🙏🙏

  2. امیر بهنام گل

    تیر 25, 1401

    درود استاد خدا حفظتون کنه، بدون تعارف تا به امروز اشعار هیچ شاعری بنده را تا این حد به وجد نیاورده، وزن و مضمون اشعارتون خواننده را مست میکند، با واژه به هر غزل عسل میریزید👏👏👏👏👏❤️❤️❤️🌺🌺🌺

    • درود دوست عزیز و ارجمند🙏🙏🙏🙏🙏🙏شما لطف دارید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹سپاسگزارم🌿🌿🌿🌿🌿زنده باشید🌺🌺🌺🌺🌺

  3. طلعت خیاط پیشه

    تیر 26, 1401

    به روشنایی اگر که چشمت گرفته انٌس از چه ای هراسان؟
    کجا مگر حٌسن ِ عالم آرای ِ نور ِ مطلق زوال دارد؟
    درود براستاد ارجمند جناب ابراهیم حاج محمدی .
    زیبایی قلمتان ستودنی است
    🙏🙏🙏🌺🌺🌺

    • 🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹🌹درود سرکار عالی را زنده باشید🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا