🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عزمِ پُر فوت و پُر فنّ شکفتن

(ثبت: 258883) اردیبهشت 6, 1402 

حظ اگر برده باشی پیاپی مثلِ گل در شکفتن شکفتن
بر ملا می‌شود بر تو هر آن، سِرّ‌ُالاسرارِ روشن شکفتن

جان نباید فراری شود از، آن به آن مردن آری چرا؟ چون
نو شود نو به نو، نونواری  از در آغوشِ مُردن شکفتن

جاری‌است از ازل تا ابد این رسمِ دیرینه در بزمِ گیتی
تن دهد تن به در جان تنیدن، جان دهد تن به در تن شکفتن

می‌تپد نبضِ هستی اگر با سرمدی فیض باریتعالی
هر بهاران تماشائی است این پُرطمانینه گلشن شکفتن

بالعیان عاشقی کن نهانی تا بیابی جنون جاودانی
عشق دارد چه پُر مایه‌تر در ، سینه با سِرّ نهفتن شکفتن

عاشقی کن فقط بی تعلّل تا سراپا وجودت شود گُل
بی‌محابا تعالی نیابد جان مگر با مبرهن شکفتن؟

پر تکاپو شود پَر بورزی، عشق اگر شعله‌ورتر بورزی
جز به عشق آدمی می‌بَرَد کی، حظّ از ایمانِ متقَن شکفتن؟

شوقمندانه پروانگی کن با خودت کم نه بیگانگی کن
تا تبسّم شود بر لبانت چیره از بزمِ سوسن شکفتن

چون نسیمی، که با تردماغی، سینه آکنده از اشتیاقی
در سرت هست اگر سنبل آسا، عزمِ پُر فوت و پُر فنّ شکفتن

حظ اگر برده باشی پیاپی مثلِ گل در شکفتن شکفتن
بر ملا می‌شود بر تو هر آن، سِرّ‌ُالاسرارِ روشن شکفتن

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    اردیبهشت 6, 1402

    🍃🌺🍃🌺🍃

  2. معین حجت

    اردیبهشت 6, 1402

    درود استاد …
    سروده های شما کلاس درسی ست برایم👏👏👏💐💐💐

    • ابراهیم حاج محمّدی

      اردیبهشت 6, 1402

      درود حضرت دوست
      🙏🌹🙏🌹🙏🌹شما بزرگوارید. زنده باشید و شاداب🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 6, 1402

    بالعیان عاشقی کن نهانی تا بیابی جنون جاودانی
    عشق دارد چه پُر مایه‌تر در ، سینه با سِرّ نهفتن شکفتن

    عاشقی کن فقط بی تعلّل تا سراپا وجودت شود گُل
    بی‌محابا تعالی نیابد جان مگر با مبرهن شکفتن؟

    درود بر بزرگ استاد گرانمهر عاشقم

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱♥️🌹👌👌👌👌👌👌♥️🌹🌱

  4. برهان جاوید

    اردیبهشت 6, 1402

    حظ اگر برده باشی پیاپی مثلِ گل در شکفتن شکفتن
    بر ملا می‌شود بر تو هر آن، سِرّ‌ُالاسرارِ روشن شکفتن
    درود استاد ارجمند
    زیباست و ارزشمند و خواندنی
    رقص قلمتان ستودنی ست
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹👏👏👏

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 6, 1402

    سلام و درود و ارادت،

    بویژه هماهنگی قافیه و ردیف را دوست داشته ام.
    در پناه یگانه ی مهربان

    • ابراهیم حاج محمّدی

      اردیبهشت 6, 1402

      درودا دوست عزیز و فرهیخته جناب رضاپور عزیز و ارجمند
      ❤️❤️❤️❤️❤️ زنده باشید 🙏