🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فتحعلیشاه قاجار (شاه بابا)

(ثبت: 732) بهمن 16, 1394 

مثل یک حبّه ی انگور سیاه

زیر دندان شغالی مفلوک

شاه بابا پدر استبداد

عشق را سق می زد

در نمازی که شبانگاه

به عادت میخواند

لگد باطل بر جمجمه ی حق می زد

*

شاه بابا پدر استبداد

در حرمخانه ی شرعا «جایز»

سوگلی هایش را

گردن آویز طلا «جایزه» می بخشید

گوشت در دیگ هوس می انداخت

*

شاه بابا پدرنابغه ی استبداد

عوض عمران

آبادانی

بچّه پس می انداخت!