🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فیروزه

(ثبت: 243849) دی 7, 1400 

 

بنگر
چه ملتهب شعله می‌کشند
آب‌های نهان،
تا فیروزه
بوسیده شود
در اقیانوس زمان

نترس
از سوزناکی جزایر عریان
که چیزی نیست
جز سقوط آرزوهای آدمی
در دستخطّ روشنِ برف

بخوان
بر قاب‌های آویزان
از این همه آسمان
سوره ی آتشفشان،

و همچو معدنِ فیروزه

دیوانه بمان.

#فریبا_نوری
چهاردهم دیماه 1394

 

 

 

 

نظرها 19 
  1. درود و احترام استادبانوی گرانقدر
    صبح زیبایتان به نیکی و شادمانی
    قلم پرشور, شریف, نجیب ,دقیق و سپید نگارتان را پاس می دارم🌹

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام جناب یزدانی گرانقدر
      صبح شما هم به خیر و روشنی
      سپاسگزار محبت، و لطف حضورتان هستم

      🌷🍃🌷🍃🌷

  2. سلام و درود

    شعر با پیدایش فیروزه آغاز می شود

    بنگر
    چه ملتهب شعله می‌کشند
    آب‌های نهان،
    تا فیروزه
    بوسیده شود
    در اقیانوس زمان

    و در پایان باز این فیروزه است
    که انسان از دیدن آن از خود بی خود می شود.
    بخوان
    بر قاب‌های آویزان
    از این همه آسمان
    سوره ی آتشفشان،

    و همچو معدنِ فیروزه

    دیوانه بمان

    خیلی زیباست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      درود و سپاس از مهر حضورتان استاد خراسانی گرانقدر 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷

  3. سلام و درود بانو نوری گرانقدر
    بسیار زیبا

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      درود و سپاس محبوبه سرجوقیان عزیز 🌷🌷🌷🌷

  4. محمد حسنی

    دی 7, 1400

    گر چه درود زیباست
    ولی حال
    سلام می گویم
    که زیبایی
    تسلیم فکرِ شماست

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام جناب حسنی گرانقدر

      سپاسگزارم از مهر حضور و نظر لطفتان 🌷🌷🌷🌷🌷

  5. درود واحسنت بر بانوی سراسر نور و روشن ضمیر
    لذنت بردم بیش از واژه ی فراوان❤🌸🌸👌

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام بانو بهمنی عزیز سپاس از مهر حضورتان 🌷🌷🌷🌷🌷

  6. و همچو معدن فیروزه
    دیوانه بمان

    سلام و درود
    زیبا سروده ای از شما خوانده ایم.
    پیروز و بهروز باشید در پناه خداوند مهربان 🌿🌿🌿

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام جناب رضاپور گرانقدر

      سپاسگزارم از مهر حضورتان 🌷🌷🌷🌷🌷

  7. درودتان خانم نوری
    پیروز باشید گرامی

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام جناب احقاق جهرمی گرانقدر

      سپاسگزارم از مهر حضورتان 🌷🌷🌷🌷

  8. خسرو فیضی

    دی 7, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . می گویند زیره به کرمان بردن غلط است !!
    . آیا نظر بنده همان زیره نیست که به
    . کرمان میبرم ؟؟
    . مهر بانوی اندیشه های ناب که با کمند گورگیر
    . بهرامی چه زیبا آهو بچه گان واژه را
    . می آورید بدست !
    . هر خطی از کلک هنرورتان آموزنده است
    . بمانید و بتابید چون خورشید مهر و شعر
    . 🌺🌿🌹🌿🌺

    • فریبا نوری

      دی 7, 1400

      سلام جناب فیضی گرانقدر

      سپاسگزارم از مهر حضور و نظر سراسر لطفتان 🌷🌷🌷🌷

  9. مریم محبوب

    دی 8, 1400

    🌺🌺🌺

    درود

    🌺🌺🌺

  10. سلام بر شما

  11. سلام ودرود بر ماه بانوی زیبا قلم
    درودتان عاااالی👏🏻👏🏻🍀💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا