🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قبله

(ثبت: 267078) دی 26, 1402 

 

در طواف کعبه یِ رویت
در صفا و مروه یِ ما بین ابرویت
جستجوگر بودم و مبهوت
در کنار حِجرِ اسماعیل
یا مقام پاکِ ابراهیم
چشمِ تو ، نه
چشمه یِ زمزم
تشنه کامی های ِ ذهنم را
لحظه لحظه می برد از یاد
دل به سودای تو باید داد

بی توام این ذهن بد اندیش
بی توام این دست بد کِردار
یا زبان تلخ بدگفتار
از من بی تو چه خواهد ساخت
این منم یا خانه یِ شیطان ؟
این تن است یا خانه یِ شیطان ؟

از من عصیان زده فریاد
دل به سودای تو باید داد

در منای حج تو در دل
چشمه ای از نور می دیدم
کز دو چشم روشنت پیداست
امشب منیّت را
در قتلگاه تن
نابود خواهم کرد
امشب منیّت را
در مشعر احساس خود
نابود خواهم کرد
چنگی به زلفت می زنم آرام
من پرده دار کعبه خواهم شد .

در طواف کعبه یِ رویت
در صفا و مروه یِ ما بین ابرویت
دل خراب رویت ای دلبر
قبله گاه تازه ای می یافت .

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 26, 1402

    سلام و درود بر شبگرد عزیز

    دلتنگتان بودم

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • استاد ارجمند
      ادیب فرهیخته
      سپاس از این همه لطف که نسبت به این شاگرد کوچک خود روا داشتید .
      سپاس
      مهرتان ماندگار

  2. درود بر شما
    نیمایی زیبایی ست🌿

    • ماه بانوی سرزمینم
      شاعر ارجمند
      خوشحالم که مورد پسند طبع ظریف پسندتان واقع شده است .
      پیام پر از مهرتان موجب دلگرمی بود
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا