🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه محرّم

(ثبت: 67) مهر 22, 1394 

ای بـــر لب تـــو زمزمـــه ی مــاه محرّم
بنهاده ســــر از شوق بــه درگاه محرّم
از حنجر گلگـون شهیدان خدایی است
پیغــــام تو را :گـــم نکنـــی راه محرّم
بر گنبــد افلاک ملک برد و برافراخت
پرچــــم ز کف قائـــد خونخواه محرّم
با فوج ملک همدل و همراه و همآواز
شد خیـــل عــــزادار دل آگاه محرّم
این قافله درقافله آتشکده دلهاست
افروختــــه از غصه ی جانکاه محرّم
در خشک و تر عالـم و آدم زند آتش
گر شعلــه کشد از سـر نی آه محرّم
جزغنچه ی لبهای علی اصغرگلپوش
بر خنـــده نشـد باز لبـی گاه محرّم
ما خیل گدایـان سر کوی حسینیم
باشد نظر از لطـف کند شـاه محرّم.

نقدها
  1. کمال حسینیان

    مهر 23, 1394

    بر گنبــد افلاک ملک برد و برافراخت
    پرچــــم ز کف قائـــد خونخواه محرّم
    با فوج ملک همدل و همراه و همآواز
    شد خیـــل عــــزادار دل آگاه محرّم
    این قافله درقافله آتشکده دلهاست
    افروختــــه از غصه ی جانکاه محرّم
    در خشک و تر عالـم و آدم زند آتش
    گر شعلــه کشد از سـر نی آه محرّم

    استاد
    الحق که غزلی درخور بود بر وصف عزای مولا
    درود بر شما
    بارها خواندم این ناب سروده را
    پاینده باشید

    • درود بـــر تــــو «کمــــال حسینیــــــان» عزیز
      که هم کمال توراهست و هم جمال توراست
      شنیده ام که بـــه شعــــر دری چو هر وادی
      همیشه معرفت طبـــــع و اعتـــدال توراست…

نظرها 14 
  1. طارق خراسانی

    مهر 22, 1394

    سلام و بس درود بر شاعر بزرگ سرایم

    غزل آئینی شما فاخر و ارزشمند است
    اجر آنحضرت با منظور اثر

    دلمریزاد

    در پناه خدا

  2. مينا امينی

    مهر 22, 1394

    مانا باشيد و موفق …

  3. سلام بر حضرت دوست

  4. نگار حسن زاده

    مهر 22, 1394

    درود و عرض ادب استاد گرانقدرم

    بسیار بسیار زیبا بود

    تسلیت عرض میکنم ایام رو

    موفق و مؤید باشید

  5. صباغ کلات

    مهر 23, 1394

    .

    آرمان حسینی

    …………………….

    در همه ادیان ، اصولی بود ؛ و هست

    پر هــویـدا ؛ یافتن ، دشــــوار نیسـت

    امــر و نـهـیــی مشـترک در کارشـان

    دین ، بغیر از یک پکیج اخبـار نیست

    هر پیمبر ، یک پیـامی، داشته است

    در پیـامـش جای هیـچ انـکار نیست

    هر پیامی ، ره ، به جایی ، می برد

    تک درختی ، در میان بی بار نیست

    ………………………………………………..

    آجرک الله تعالی . ان شا ء الله

    .

  6. سمانه تیموریان

    مهر 23, 1394

    درود استاد
    ایام سوگوارای مولاحسین (ع) رو تسلیت میگم
    می آموزم از محضرتون
    در پناه حق

  7. سلام و عرض ادب محضر جناب استاد بزرگ” شعر پاک”
    با زبان فاخرسرشار از زیبایی ها, پرمحتوا و ژرف سروده اید
    مرور اشعارتان افتخار همیشگی این حقیر است سپاس
    …………………………………………………………
    از حنجر گلگـون شهیدان خدایی است
    پیغــــام تو را :گـــم نکنـــی راه محرّم
    عباس خوش عمل
    …………………………………………………………………
    تا فدا سازد به راه دوست در میدان عشق
    هدیه ای از کودک شش ماهه قابل تر نداشت
    عباس خوش عمل
    ……………………………………………………….

    • «محمدجـــــــان یزدانی» سلامت
      که خورشید درخشان است نامت
      به صــــدر محفل یاران عاشق
      نشستم تا بنوشم می زجامت …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا