🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مثل ِ پدر بود

(ثبت: 3819) فروردین 21, 1396 
مثل ِ پدر بود

شاهی  که  سپر کرده   به  غمخانه  دعا را

بوسیده   به   حق  کعبه ی  زیبای   خدا را

برهم  زده   با  خطبه ی خود  رسم خطا را

افکنده  ز بن  ریشه ی  هر رنگ  و  ریا را

از شفقت  ِ خورشید  ِ شفاخانه  خبر داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف و خطر داشت

او  یاورِ  حق  دشمن   ِهر کینه  و  شّر  بود

در قبضه ی طوفان زده اش خون ِجگر بود

در  هر  قدمش  آیه ی   تکثیر   ِ سحر بود

در  مرکز  ِ آئینه    علی   فخر    ِ بشر  بود

از شفقت  ِ خورشید  ِ شفاخانه  خبر داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف و خطر داشت

آن شیر  ِ خدا  صف  شکن  ِ ناجی  منصور

با دست  ِ رسالت   به  امامت  شده  مامور

بر  لب  زده  صد آیه ز سیّاره  ی مسرور

با کوه  ِرشادت  شده  اسطوره ی مشکور

از شفقت  ِ خورشید  ِ شفاخانه خبر داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف و خطرداشت

بر جمله  یتیمان  ِ جهان   مثل   ِ پدر  بود

آئینه ی   احقاق  ِ حقیقت   چو  پسر  بود

هنگام صبوری به سرش شوق  ِ سفر بود

از   عالم   ِ اَسرار   ِ کرم  خانه   خبر  بود

از شفقت  ِخورشید  ِشفاخانه  خبر  داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف و خطرداشت

در  مدح  و  ثنایش  دل  ِ دیوانه  چو بلبل

هر   دم    به   توّلای   ولایش   به   تغّزل

با  عشق  ِ علی  روزه  به  محراب  ِ توسل

حیرت  زده در مانده در این  بحر  ِ تامل

از شفقت  ِ خورشید  ِ شفاخانه خبر داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف و خطر داشت

یک قبله  دعا  رسته  به میدان  ِ  سپاهش

جوشیده وضو در خم ِآن حلقه ی چاهش

مائیم    و    مفاتیح    ِ  جنانی   ز   پناهش

در  سجده ی  عشقی  به  تمنای   نگاهش

از شفقت  ِ خورشید  ِ شفاخانه خبر داشت

با عشق ِخدا زمزمه درخوف وخطر داشت

طلعت خیاط پیشه

تولد مولای متقیان علی (ع) و روز پدر بر همه ی همراهان  ِ شعر پاک مبارک باد.

نظرها 16 
  1. سیدعلی مجیدی

    فروردین 21, 1396

    باسلام

    عید شما هم مبارک باد

    اجرتون با خود حضرت انشاالله

  2. مينا امينی

    فروردین 22, 1396

    درودها مهربان بانو

    زیبا قلم زدید

    مانا باشید و موفق

  3. معصومه عرفانی

    فروردین 22, 1396

    سلام

    بزرگوار بسیار زیبا سرودید

    اجرتون با دادار جهان

    این روز فرخنده بر شما و خانواده محترمتان هم مبارک

  4. مسعود رستمزاد

    فروردین 22, 1396

    درود

    بسیار عالی سرودید

    لذت بردم

  5. فرزاد امین اجلاسی

    فروردین 22, 1396

    درودها بانو

    قلمتان همواره رقصان

  6. مهدی صادقی مود

    فروردین 26, 1396

    به به

    بسیار زیباست

    درودتان

  7. مه ناز نصیرپور

    فروردین 27, 1396

    درود بانوجان

  8. رضا زمانیان قوژدی

    اردیبهشت 8, 1397

    زیبا ، عمیق و دلمشین.

    نویسا باد خامه ی شور انگیزتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا