🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محبت غدغن؟ !

(ثبت: 220011) دی 4, 1398 
محبت غدغن؟ !

طارق خراسانی

 

صد بار به خود گفته محبت غدغَن کن
با این غدغن شاد زِ جان دفعِ فِتَن کن

صدبار اگر مرده، سپس زنده شوم من
دل گویدم از خلق بیا رفع محَن کن

3 دی 1398

نظرها 12 
  1. استاد ارجمند جناب خراسانی صاحب قلم

    به قول حضرت مولانا :

    از محبت خارها گل می شود

    در همان محبت بمانی دور از دغدغه ؛ هر چند دغدغه هایی نمایان ….

    خدا قوّت ….

    تقدیمی : 🍃

    در برابر فتنه بادی همچو کوه
    ایستایی کن ،نمایان با شکوه

    شِکوه ای داری ، حقیقت گفتنی
    جامِ دل را عرضه ای کن بر گروه

    ولی اله بایبوردی

    04 / 10 / 1398

    🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃

    • سلام حضرت بایبوردی عزیز

      واقعا برایم عزیز هستید
      یار همیشه در صحنه ی ادبی پاک

      بی شما سایت چندان گرم نیست

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  2. امیر جلالی

    دی 4, 1398

    باران که در لطافت طبعش خلاف نیست
    در باغ لاله روید و در بیابان خس

    جناب خراسانی عزیز ، سخن صادقانه شنیدن ، خیلی به دل آدمی می نشیند.
    درود بر شما

    • سلام بر جناب جلالی گرانمهر

      مهربانی کردن و نیکی کردن عاقبت خوشی ندارد
      همانگونه تجربه ی تاریخی می گوید :
      سزای نیکی بدی ست
      ولی به راستی این در فرهنگ ماست یا در همه جوامع بشری این ضرب المتل ایرانی جاری و ساری ست؟

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا

      🌿🙏❤️🙏🌿

      • امیر جلالی

        دی 4, 1398

        جناب خراسانی ، ما به کردار خود معرفی می شویم و نه به گفتارمان…
        به قول معروف : هر چیز خرابی درست می شود …الاّ ذات خراب…
        آنکه بدی را عادت باشد ، چه در حقش نیکی کنید و چه بدی … تفاوتی نمی کند…او به شما بدی خواهد کرد زیرا که : از کوزه همان برون طراود که در اوست.
        بقول عارفی که فرمود : باید که در میان مردم بود اما…از مردم نبود.
        پاینده باشید و سربلند
        درود بر شما

  3. سپیده طالبی

    دی 4, 1398

    سلام و عرض ادب
    بسیار زیبا بود و حق گوی استاد گرامی
    درودتان باد🌺

    • سلام و درود بر خانم مهندس طالبی عزیز

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا

      🌿🙏❤️🙏🌿

  4. سلام
    ما که غدغن نکردیم
    دل گفت بهش توجه نکردم

    در پناه خدا

    🌿🙏❤️🙏🌿

  5. 🌹🌹🌹🌹🌹

  6. به به
    مثل همیشه دلنشین و جذاب.
    جای محن و فتن عوض بشه معنی نزدیکتر به ذهن نمیشه؟
    زنده باشید

  7. علی معصومی

    دی 6, 1398

    درود و ارادت
    استاد
    دلت بی غم دنیا باد
    ….
    گرچه غم خوردن مردم، خوراک دل توست
    دل غمدیده ی ما بین که هلاک دل توست
    🌹🌹🌹🌹🌹

  8. عبادت نباشد بجز رفع غم از دل مردم غمگسار
    دلی که از برای دیگران می تپد ، هست پایدار

    پایدار باشید به مهر ، استاد طارق مهربان

    دل مهربان شما چقدر دوست داشتنی ست

    سر بلند و پیروز باشید

    درود ها

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا