🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مردمى از تبار درياها

(ثبت: 343) آذر 22, 1394 
مردمى از تبار درياها

عابری پای می کشید به خاک….
.
.
.
.
.
.زندگی در سکوت،

جاری بود…..
.
.
.
.لحظه ها پشتِ هم…-برادر وار-
.
.
.باز،
.
.
.روزی و روزگاری بود….

آسمان صاف و پاک -مثل دلت-
رودها بیقرارِ دریاها…
شاد بودند در دلِ برهوت
مردمی از تبارِ دریاها

شانه هاشان به استواری کوه
قلبهاشان به گرمیِ خورشید
دستهاشان به عشق، از تنِ نخل
بوسه ها را رطب رطب می چید…

عابر آهسته با خودش می گفت:
"شادِ شادند و غم نمی دانند!
زندگی مثل باد، میگذرد…
زیر سنگِ رکود می مانند!

باد داغِ کویر، رد می شد…
دستهایش انیسِ شنها بود
-مثل آن عابرِ بیابانگرد
سبک و بیقرار و تنها بود-

جامه ی مرد را کمی جنباند…
زیر گوشش به مهر، بوسه نشاند…
بعد، آهسته…نرم…زمزمه وار…
از بیابانیان برایش خواند:

"مردمان کویر، خوشبختند
پاره ای از تنِ بیابانند
همزبانِ سرودِ صحرایند
همدلِ قطره های بارانند…

بی هوا دل به کس نمی بازند
عشق را در نگاه می جویند
واژه را مغتنم نمی دانند
حرف را بی کلام می گویند…

زندگیشان همیشه زیبا نیست
روحشان انعکاس زیباییست!
بهترین همنشینِ شبهاشان
ماه کامل…سکوت…تنهاییست…

با تمام وجود می رقصند…
از تهِ دل ترانه می سازند
رنج و اندوه را پذیرایند
با تِمِ روزگار، همسازند…

خالی اند از هجومِ حسرتها
از همین روی، شاد و آرامند
مثل یک چشمه جاری و پاکند
زندگی را "عبور" می نامند…"
.
.
.
.
.
.مرد عابر هنوز بر شنها
ردِّ ترديد می کشید آرام…
یک گذار از مسیرِ بی مقصد…
یک غریبِ مسافرِ گمنام…

همچنان باد داغ می رقصید…
رد پایی نمانده بود به جا
نفسی می شکافت صحرا را :

" تا کجا می روید؟
تا به كجا؟؟؟"

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 23, 1394

    "مردمان کویر، خوشبختند
    پاره ای از تنِ بیابانند
    همزبانِ سرودِ صحرایند
    همدلِ قطره های بارانند…

    سلام و درود بر  بزرگ بانوی اشعار پاک

    با خواندن شعر زیبای تان صبح خوبی را آغاز کردم

    خدا را شکر هستی

    خدا را شکر می سرایی

    خدا را شکر ما را محروم از آثار آسمانی ات نمی کنی

    در پناه خداوند سبحان سلامت و شاد زی ……………………………………………………………………………….

  2. جابر ترمک

    آذر 23, 1394

    درود و عرض ارادت

  3. سمانه تیموریان

    آذر 23, 1394

    وااااو

    واقعا عالیه

    دستمریزاد 

  4. زهره خسروی

    آذر 23, 1394

    بی هوا دل به کس نمی بازند

    سلام بانوی شاعر

    خیلی زیباست

  5. نگار حسن زاده

    آذر 23, 1394

    سلام غزل بانوی عزیز

    مثل همیشه بسیار زیبا بود

    موفق باشید

  6. سلام و درود بر شما

    مانند همیشه زیبا و دلنواز قلم زده اید

    عالیست

    قلمتان نویسا در پناه حق

  7. عسل رادمنش

    آذر 25, 1394

       

  8. Raad

    مهر 14, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا