🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرگ شاعران

(ثبت: 256729) اسفند 12, 1401 
مرگ شاعران

گر قرار است شاعران میرند
قبض رحلت به آخرت گیرند

مرگ تا گفتشان صباح الخیر
با یکی خودرو سریع السیر

در رکاب جناب عزرائیل
از اقامت کنند عزم رحیل

ول نگشته هنوز تا یقه شان
خودبخوان دردعای بدرقه شان

گر به دلخواه یا به زور برند
سر سالم همه به گوربرند

کاش این اتفاق ناهنجار
مردن شاعران به فصل بهار

ربّ الارباب اجازه چون می داد
به زمستان سرد می افتاد

در زمستان نداشت گرامکان
لااقل بود انتهای خزان

هر بهاری که شاعرش نبود
جز زمستان مجاورش نبود

شاعرانند مژده بخش بهار
چو پرستو، چو شاپرک، چو هزار

هم علی الباطن و علی الظّاهر
نیست زیبا بهار بی شاعر

مرگ شاعر طلب نکرده کسی
جز فرومایه ای و سگ نفسی.

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    اسفند 12, 1401

    دروووودها
    ♡♡♡♡♡
    چه پایان بندی زیبایی
    چه حسن ختام محشری
    افرین
    افرین
    🌿💐👏👏👏👏👏👏
    بسیار زیباست

    • استاد معصومی عزیز و کرامند را درودها….از حسن نظر بلندتان سپاسگزار و دعاگویم.🌸🌸🌸

  2. طارق خراسانی

    اسفند 12, 1401

    سلام استاد گرانمهر و بی نظیرم

    اثر با شکوهی ست و از دل بر آمده و بر دل ها خواهد نشست.
    مضمون بدیع و تا به حال هیچ شاعری در این باب شعری نسروده است

    در پناه خدا 🌱❤️🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹❤️🌱

    • استاد طارق بزرگوار و عزیز را درودها…..در فضای تلگرام گروه گشتی داشتم دیدم غزلی زیبا از شما را چند گروه کار کرده اند مشعوف شدم.🌸🌸🌸

  3. استاد ارجمندم
    ادیب فرهیخته
    بسیار زیبا بود و ظریف
    میل دوباره خواندنش در دل موج می زند
    بهار وجودتان بی خزان
    مهرتان ماندگار

  4. درود و عرض ارادت….از حسن توجه تان بسیارتابسیار سپاسگزارم.🌸🌸🌸🌸

  5. برهان جاوید

    اسفند 12, 1401

    نیست زیبا بهار بی شاعر
    درود و عرض ادب
    بسیار دلنشین و گرانبها ست این اثر
    در پناه حق سلامت و پیروز باشید و مسرور
    ❤️❤️🌹🌹👏👏

    • درود وعرض ارادت برهان جاوید عزیز.از حسن توجه تان ممنونم.🌸🌸🌸

  6. صفا یغمایی

    اسفند 12, 1401

    درودهااستادارجمند
    جناب خوش عمل کاشانی گرامی و شیرین سخن .
    خیلی خیلی لذت بردم .
    خداوندسایه شمابزرگان عرصه‌ی ادب وهنر را برسر ادب دوستان مستدام گرداند.
    🌺🌺🌺

    • صفا یغمایی عزیز وکرامند را درودها…..از حسن نظر بلندتان ممنونم.عزیزید.🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا