🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معمار ..

(ثبت: 3875) فروردین 29, 1396 

بسمه تعالی

بر سرهر نقطه باشی  گِرد پرگار خودی

گر چه آزادی  ولی  در بند افکار خودی

 

سرسری نگذر  تو از    تعمیر جام دیگران

خوب اگر معنی کنی در اصل معمار خودی

 

می شود پژواک    با تو  همصدا  درکوه ها

دست هر افتاده را گیری ، نگهدار خودی

 

نیست کار دیگران   بی ربط با کردار تو

در پی انجام کار غیر ،  در کار خودی

 

چشم پوشی از خطای دیگران  شرط حیاست

عیب هر کس را کنی انکار    ستّار خودی

 

هیچ سروی چون جوانمردی نباشد سر فراز

دست هر کس را کنی  کوتاه ، دیوار خودی

 

در دل آیینه ها    راهی  برای کینه نیست

آه را از سینه بیرون کن که زنگار خودی

 

شاخ گل   بی خار باشد   در گلستان ادب

بی ادب باشی ،  همیشه زخمی خار خودی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):