🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 * پرنده ای در «مانش»

(ثبت: 259851) خرداد 3, 1402 
* پرنده ای در «مانش»

پرنده ای سراسیمه
به سیم آخر زد
همه چیزش را به آب داد
و به باد رفت
آن گاه که می خواست
با جفت و جوجه های رموکش
از دریاهای دور بگذرد
تا در آسمانی آزاد
جوجگانش را درس پرواز بیاموزد

*
تو کانال مانش چه دانی چیست
پرنده ای که سراسیمه به سیم آخر زدی
به آب دادی و به باد رفتی
مانش کانال سه نیست که پایش بنشینی
فوتبال تماشاکنی
وگاه که حوصله ات سر رفت
فیلمهای سینمایی تکراری ببینی
مانش کانال چهار نیست تا پای آن بنشینی
حس خرد ورزی ات را اقناع کنی
و در آن به دیدار هگل بروی
ملاصدرا را رصد کنی
و در شبانه های شعرخوانی
با غزلخوانی ولایتی و دینانی
که حافظ را سراپا به دین سنجاق می کنند
کفری شوی
و حس هم ذات پنداری ات کافرشود
به هر چه که هست
و به هر چه که نیست
و کفاره ی شرابخوری های شاعر را
به حساب دل وامانده ات بگذاری

*
چه دسته گلهایی به آب دادی
ای خود به باد فنا رفته
حواصیل مهاجر در آب
*
هنوز اشکهایم
مثل باران اسیدی می بارد
و گونه هایم را شخم می زند
آن گاه که به یاد می آورم
کودکی ناز از تو را
که در خردسالی اهل راز شده بود
و در تست بازیگری اش
احساس دنیایی را به بازی گرفت
و دریاها را به گریستن واداشت
*
آتش به جان به کنجی نشسته ام
و تو را رقم می زنم
که به آب دادی و به باد رفتی
بی آن که جوجگان رموکت را
در آسمان آبی آزادی
درس پرواز بیاموزی
*
ای مرد برفنا شده در آب
در باد
در مانش
تو در آواز آخرت چه سرودی خواندی
که آوازه ات جهانگیر شد
و جهانی احساست را گریست
و برای روزها و هفته هایی جاودانه شدی.

 

 

 

نظرها 10 
  1. * خرّمشهر

    ای شهر حماسه آفرین خرّمشهر
    وی حلقه ی ملک را نگین خرّمشهر

    در مسجد جامع تو گل کرد و شکفت
    باغی ز بهشت بر زمین خرّمشهر.

  2. علی معصومی

    خرداد 3, 1402

    خیر سر خود به روی خر داد زدم
    یک شاخه گل بیا بخر داد زدم

    اردی به بهشت و فر فروردین بود
    تا سر به سر ساحت خرداد زدم
    ♤♤♤

  3. محمدحسین پژوهنده

    خرداد 3, 1402

    دریای مانش چه دشمنی با مرغ سحری ما داشت جز آن که با آوای بیداری او میانه ای نداشت که او را تحمل کند. درود بر استاد خوش عمل و خوش گفتار

    • درود بر استاد عزیز و ارجمند….دو سال پیش یک هموطن پناهجو همراه با خانواده اش از جمله کودکی خردسال در دریای مانش غرق شدند که آن زمان خبر و عکسهایش رسانه ای شد.شعر الهام گرفته از آن حادثه ی تلخ است.

  4. معین حجت

    خرداد 3, 1402

    درود استاد خوش عمل …عالی …
    غیر مستقیم از کانال چهار نیز انتقاد فرمودید🧐👏👏👏💐💐💐

  5. غلامحسین جمعی

    خرداد 3, 1402

    آتش به جان به کنجی نشسته ام
    و تو را رقم می زنم
    که به آب دادی و به باد رفتی
    بی آن که جوجگان رموکت را
    در آسمان آبی آزادی
    درس پرواز بیاموزی
    درودو سپاس بر استاد بزرگوارو فرهیخته ان جناب کاشانی

    دستمریزاد شعری است امروزی و فریادیست جان سوز که دردمندانه و انتقادآمیز به سرایشش پرداختید

    برایتان بهترین هارا ارزو دارم

    🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏

  6. محمدعلی رضاپور

    خرداد 4, 1402

    سلام و درود و خدا قوت استاد گرانقدر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا