🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پیوند شاهانه

(ثبت: 240542) تیر 21, 1400 
پیوند شاهانه

 

خواستْـگاری کرد سروی از وجود سروری
باغ را شوقی گرفت و هست برپا محشری

باغبان از روی گلهایش شده سرمست‌و شاد
می کند هر دفعه پر از عشق جام دیگری

شد پر از مهر صنوبر قلب شمشاد جوان
ماه را خورشید تابان جهان شد مشتری

پاک پاکان پاکتر از دلبر نابش نیافت
بوده در این شهر پاکی از شروط دلبری

زر شده محبوب گوهر تا شود اثبات باز
“قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری”

آخر شعرم شده دارم سوال از سرو ناز
برگ سبز تحفه ی درویشی ام را می خری؟

__________________________________
سالگرد ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام مبارک

 

 

 

نظرها 12 
  1. عظیمه ایرانپور

    تیر 21, 1400

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    اجرتان با حضرت دوست🌺

    فقط دو مصرع بیت پنجم از نظر مفهوم تضاد نداره؟

    • طارق خراسانی

      تیر 21, 1400

      سلام دختر عزیزم

      من فکر می کنم بیت الغزل همین بیت باشد
      زر شده محبوب گوهر تا شود اثبات باز
      “قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

      فاطمه زهرا (س) شده محبوب مولا علی (ع)
      شاعر حال می خواهد شدت علاقه طرفین را بیان کند و چه زیبا از این ضرب المثل سود می جوید :
      “قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

      در پناه خدا

    • سلام علیک
      ممنونم که با دقت خواندید
      بله پاسخ عالمانه استاد طارق توضیح بنده را بلا وجه می کند

  2. طارق خراسانی

    تیر 21, 1400

    سلام

    دست و قلمت را می بوسم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌷❤️🌿

    • سلام علیک
      روی گل شما رو می بوسم استاد عزیز و متواضعم🌺🌺🌺🌺

  3. طلعت خیاط پیشه

    تیر 21, 1400

    به به چقدر زیبا سروده اید
    درود بر شما
    🌺🌺🌺

  4. تیر 22, 1400

    بداهه ای تقدیم شعر زیبای شما
    شاعر بزرگوار
    پر کن قدح می را
    با شعر و با ترانه
    هر بیت از غزل را
    خوانم من عارفانه
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. نسرین حسینی

    مرداد 15, 1400

    بسیار زیبا بود درودها برشما

    قلمتون مانا 🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا