🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند رباعی

(ثبت: 256498) اسفند 2, 1401 

 

از سینه کشم چقدر آه ِ چه کنم
بر هر طرفی کنم نگاه ِ چه کنم

در شهر غریب ِ زاهدان ِ عشقش
“من گم شده ام به چند راه ِ”چه کنم

2

من عابر ِ دوره گرد مسکین  چه کنم ؟
سرگشته به دست و پای چوبین چه کنم

بر آتش شوق  _دانه ای اسپندم _
“دربند چراغ ِ قرمز ِ این “چه کنم

3

دل نیست که با پرنده ای یکدله نیست
در موج پرنده یک نفس فاصله نیست

سرمست چراغ سبز او پر بکشم
از اخم چراغ زرد و قرمز گله نیست

4

با آینه ام به خلوتی گرم نشست
برگونه ی سردم عرق شرم نشست

سرمست رسید سبز انگوری من
شاداب کنار چشمه ی” برم” نشست

5

دلسرد شکست مرد و دلگرم نشست
دیوانه و آزرده به آزرم نشست

دلتنگ گل سوری مغروری بود
عمری لب مادی” نیاصرم” نشست

6

او بود که آتشین گل سوری بود
در بازی و جنگ شور مغروری بود

دستش بروم پیاله ام را کپ کرد
نازم نظرش سیاه انگوری بود

 

محمدیزدانی” جوینده”
چهار راه( چه کنم) زاهدان عزیز ایران
نیاصرم) مادی اصلی زاینده رود اصفهان زیبا)

 

 

 

نظرها 11 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 2, 1401

    سلام و درود
    بر حضرت دوست

    امروز سایت گلباران شده است
    از رباعیات زیبای تان لذت بردم

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👌🌹❤️🌿

    • درودتان استاد طارق گرانقدر نخست از جناب عالی درقبول زحمت شرح حادثه سپاسگزارم نکته ای است درفرصت مناسب زحمت می دهم
      حضور و مهر تایید تان به علاوه تایید جناب سید محمدرضا لاهیجی موجب دلگرمی دوچندان است امیدوارم در روزهای پیش رو بتوانم در مواردی که امر فرمودید ورود کنم بله واقعا امروز ورقی کم نظیر دستاورد شاعران پایگاه ادبی شعر پاک را شاهد هستیم
      یک مورد ویرایشی و توضیح این پست نیز ضروری است گیومه های “چه کنم” جا در کپی پست جا به جا شده است گیومه ها مربوط به سطر نیست در ارتباط معرفی اسامی مکان است
      “چه کنم” چهار راه زاهدان عزیز ایران
      “چشمه برم” چشمه ای در چهار محال بختیاری شریف
      “نیاصرم” از مادی های اصلی زاینده رود اصفهان زیبا
      مورد دوم به ویژه نیازمند توضیح بود

  2. مهرداد مانا

    اسفند 2, 1401

    سلام
    خوشحالم که دوباره آفتاب رویتان را طالع می بینم

    • درودها شاعر نواندیش مانای جان
      حضورت موجب دلگرمی است و نظر لطفت رونق افزای خلوتم، سپاسگزارم

  3. غلامحسین جمعی

    اسفند 2, 1401

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته و بزرگوارم

    جناب یزدانی

    دستمریزاد عزیز رباعیات خوبی را نشر دادید

    برایتان بهترین هارا آرزو دارم

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • درودو احترام جناب جمعی شاعرگرانقدر
      صفای وجود و لطف حضورتان، نظربلندتان را پاس می دارم🙏🙏🙏

  4. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 2, 1401

    درود بر شما جناب یزدانی( جوینده ) ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    🌹🌹🌹🌿🍃

  5. شاهزاده خانوم

    اسفند 3, 1401

    درودتان..🌹
    رباعی‌های زیبایی بودند..👌👏