🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کیمیا هفت

(ثبت: 262613) مرداد 22, 1402 

 

زیبایی ات را عاشقانه دوست دارم
بانو تو را با هر بهانه دوست دارم

دریای عشقت موج می زد در دل من
گفتم تو را تا بی کرانه دوست دارم

می گفت فیلسوفی که عمر عشق کوتاست
اما تو را من جاودانه دوست دارم

با اینکه از درد فراقت ناله کردم
جانا تو را من شادمانه دوست دارم

ای غنچه ی بشکفته ی باغ جوانی
من باغ را با این جوانه دوست دارم

عاجز شده عقل و دلم را برد چشمت
زیبایی ات را عاشقانه دوست دارم

سوگند به جان پاکت ای بانوی زیبا
من عشق خود را صادقانه دوست دارم

یک دسته گل دادم به تو با خنده گفتی
من عطر یاس و رازیانه دوست دارم

شبگرد دیدی روی ماه کیمیا را
گفتی که او را محرمانه دوست دارم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سینا دژآگه

    مرداد 22, 1402

    سلام و عرض ادب جناب شبگرد ارجمند
    شعر زیبایی سروده‌اید. ارتباط عمودی ابیات غزلتان جالب توجه است.
    ای غنچه ی بشکفته ی باغ جوانی
    من باغ را با این جوانه دوست دارم
    بازی زبانی با لغات جوانی و جوانه بسیار زیباست.
    اما در مصرع‌های زیر واج‌هایی اضافی وجود دارند، که وزن را مخدوش کرده است:
    می‌گفت فی(ل)سوفی که عمر عشق کوتاه‌ست
    سوگن(د) به جان پاکت ای بانوی زیبا
    بر قافیه‌ی محرمانه نیز عیب ایطا وارد است. محرم با عاشق یا صادق هم‌قافیه نیست که بتوان با افزودن پسوند «انه» با آن‌ها واژه‌هایی مقفا ساخت.
    سپاس از شعر زیبایتان
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • سینا جان عزیز
      شاعر ارجمند
      سپاس از دقت نظر و نکته سنجی بجا و شایسته ی شما
      خوشحالم که تو خواننده ی شعرم بودی
      سعی می کنم تصحیح کنم
      خوشحال می شوم پیشنهاد های شما را در جهت تصحیح اشکالات داشته باشم
      سپاس

  2. مهدی سیدحسینی

    مرداد 23, 1402

    درود جناب شرعی
    موفق و سلامت باشید 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا