🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گناهِ پرثواب

(ثبت: 247288) اردیبهشت 5, 1401 

 

کسی که حظ نمی‌برد زلالِ عزبِ آب را
چگونه شرح می‌دهی برایش آفتاب را

نجیب می‌وزد نسیم از این طرف به آن طرف
طرب بیاکَنَد مگر مشامِ شیخ و شاب را

برای بلبل‌است گُل دریده دامن اینچنین
که نغمه نوش‌تر از این بنالد اضطراب را

نیازِ من به ناز تو چو مُبرم‌است نازنین
دریغ می‌کنی چرا کرشمه‌های ناب را؟

پیاپی‌ام پیاله دِه پیاپی‌ام خراب کن
که کم نمی‌کنم هوس گناهِ پُر ثواب را

فدای چشم‌های تو وجود من تمام،کی
فقط برای لحظه‌ای، برافکنی نقاب را؟

به عشوه‌ای مرا ببر ز خویشتن سپس، ببین
سوارِ موجِ مست اگر ندیده‌ای حباب را

ملامتم چه می‌کند، کسی که جرعه‌ای چو من
نبرده است حظّ دمی،  غمی سبک رکابِ را

به آه، شعله‌ور شود تنورِ سینه‌ام اگر
تو طرف بر نبسته‌ای، مگر دلی کباب را

به غمزه‌های دلکشت، نگاه می‌کند فقط
قمر شمرده مغتنم نگاهِ غمزه‌یاب را

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 5, 1401

    ملامتم چه می‌کند، کسی که جرعه‌ای چو من
    نبرده است حظّ دمی، غمی سبک رکابِ را

    درودتان استاد
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. سارا رحیمی

    اردیبهشت 5, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    بسیار زیباست
    مانا باشید🌺🌺

  3. اردیبهشت 6, 1401

    باسلام استاد حاج محمدی
    نوشیدم از زلال اندیشه ی نابتان سر بلند باشی🌹🌹🌹🌷🌷

  4. علی معصومی

    اردیبهشت 6, 1401

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺

    • ابراهیم حاج محمّدی

      اردیبهشت 6, 1401

      🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🌸🌿🌿🌿🌿🌿💐💐💐💐💐🍃🍃🍃🍃🍃🙏🙏🙏🙏🙏

  5. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 8, 1401

    درودها بر شما استاد گرامی ادیب فرزانه و فرهیخته
    بسیار زیبا، دلنشین و سرشار از احساسات لطیف سروده اید
    قلمتان نویسا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا