🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گُلنای بُریده

(ثبت: 268610) فروردین 7, 1403 

.
ای راهِ تو راهِ سربداران
شایسته مسیرِ حق مداران

در دفتر زندگی رقم خورد
میلادِ تو روزِ پاسداران

محرم شده در حریم کویت
زوار به سلکِ حج گزاران

این آینه های روشنِ عشق
تابیده هزار در هزاران

آئینه ی حق نمای توحید
لب تشنه شهیدِ روزگاران

آبی که توراست مهرِ مادر
ای جلوه ی مهرِ گل تباران

در ظهر عطش دریغ کردند
هم از تو و هم ز خیلِ یاران

بر سِدره توراست پر تَرنُم[1]
گُلنای بریده چون هَزاران[2]

گلزار تو را خزان کجا بود
ای جلوه ی دلکش بهاران؟

گل مهرِ هماره در درخشش
روی تو به جمع گلعذاران

طارق به تو بسته دیده و دل
چون شاخه ی گل به شوقِ باران

پ. ن

[1].
سِدرَةُ المُنتَهی لغتی در قرآن است که در سورهٔ نجم به کار رفته‌است و ظاهراً درختی بوده که در نزدیکی آن محمد به دیدار «موجودی قدرتمند» که هویتش مشخص نشده، رفته‌است.
شعری از بوستان سعدی پیرامون معراج و سدرة المنتهی
شبی بر نشست از فلک برگذشت
به تمکین و جاه از ملک درگذشت
چنان گرم در تیه قربت براند
که در سدره جبریل از او باز ماند
بدو گفت سالار بیت الحرام
که ای حامل وحی برتر خرام
چو در دوستی مخلصم یافتی
عنانم ز صحبت چرا تافتی
بگفتا فراتر مجالم نماند
بماندم که نیروی بالم نماند
اگر یک سر موی برتر پرم
فروغ تجلی بسوزد پرم
(بوستان)

[2] .گلنای. ترکیب جدید است، نای گل یا حنجره ی گل

 

 

نظرها
  1. صفا یغمایی

    فروردین 7, 1403

    درودجناب خراسانی
    و
    احسنتم.موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      فروردین 7, 1403

      سلام‌جناب یغمایی عزیز
      سال نو‌مبارک‌
      سپاس از مهر نگاهتان
      در پناه خدا🌱🙏🌹🌱

  2. معین حجت

    فروردین 7, 1403

    درود و دستمریزاد استاد طارق گرامی …
    👏👏👏🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      فروردین 8, 1403

      سلام‌حضرت استاد

      سپاس از حضور آن استاد گرانمهر

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  3. مهدی سیدحسینی

    فروردین 7, 1403

    درود استاد
    ماندگار باشید و سرفراز
    🌹🌹

    • طارق خراسانی

      فروردین 8, 1403

      سلام و‌درود به بزرگ‌استادم
      جناب حسینی نازنین

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  4. شیدا شهبازی

    فروردین 8, 1403

    سلام و درود

    بسیار زیباست
    در پناه خداشادکام باشید🌺🌸

    • طارق خراسانی

      فروردین 8, 1403

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  5. سیاوش آزاد

    فروردین 10, 1403

    سلام
    اجرتان با حضرت
    گلنایتان پر نغمه باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا