🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گُل ..

(ثبت: 254739) دی 19, 1401 

 

استقبالی از غزل صائب تبریزی

بسمه تعالی

آویخته در صحن گلستان همه جا گل
خندان شده از موهبتِ باد صبا گل

نگشا به شَکَر خنده لبت را که در این باغ
در مرحله ی غنچه شد انگشت نما گل

پیچیده به خود غنچه ، حجاب از بدِ آفات
در باغچه ایمن نشد از بیمِ بلا گل

زیبا نظر از دیده ی آیینه نترسد
از منظر شبنم نکند شرم و حیا گل

یک رنگی عشق ست که با جامه ی خونین
از خاک بر آید به طریق شهدا گل

از زخم زبان ، در دلِ افگار نشاط ست
در بسترِ خاشاک کند شور و نوا گل

غافل نشو از شبنمِ این باغ که هر صبح
دارد عرقِ شرم به دامانِ قبا گل

لطفِ تو به نیک و بدِ این خلق مساوی ست
یکسان بکُند خنده به هر شاه و گدا گل

دلتنگی جاوید کشیکِ شب عمر ست
از خنده رود صبح ، به تاراجِ فنا گل