🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گِرو

(ثبت: 237777) فروردین 15, 1400 

 

پیش تو از من اگر تارِ سبیلی ست گرو
تا نیفتد به زمین محض خداوند ندو

رفتی، ای دوریِ تو دردِ سرم، دیر نیا
آمدی جان به فدای قدمت زود نرو

《زلف بر باد نده》 باد، به هر جاست رها
هرزه گردی است به هر کوچه و پس کوچه وِلو

《ناز بنیاد مکن》 روی نیازم چو به توست
ندهی یکسره دلبستگی ام را هله، لو

آنچنان محو جمال توام و مست، مدام
که ننوشیده می ای میخورَم اینگونه تلو

《آخر الامر گِل کوزه گران خواهی شد》
پس به زیبایی خود غرّ مشو هیچ، وَ لَو

تا ابد بسته ی گیسوی تو گردیده دلم
از ازل عاشقِ روی تو منم، لوس نشو

حور حسرت زده گردید اگر از خوشگلی ات
سپری تر نده، ای فتنه گر آن سینه جلو

تو بمان تو، فقط ای خوبتر از هر چه، بهشت
تو نباشی، به تو سوگند نیرزد به دو جو

مثل قیری که بچسبد به کف دست بچسب
گیرت افتاد اگر مثل منی حرف شنو

غلطی سر زد اگر از من بیچاره ، تو چون
《حافظ آن خرقه پشمینه نینداز و برو》

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سعید فلاحی

    فروردین 15, 1400

    درود و ادب

    بسیار زیبا

    لذت بردم

    مانا باشید و سرسبز

    👏👏👏👏

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 16, 1400

    سلام و درود و عرض ادب 🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا