🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یادگاری ..

(ثبت: 254175) دی 1, 1401 

 

استقبالی از غزل صائب تبریزی

بسمه تعالی

جهان آیینه است ، آیینه داری نیست غیر از تو
برای کشتی حیران ، کناری نیست غیر از تو

چگونه موج در طوفان ، عنانِ سیرِ خود دارد !؟
در این دریا زمامِ اختیاری نیست غیر از تو

نکن ناخالصان را یارب از سنگِ مَحک رُسوا
برای ناقصان ، کامل عیاری نیست غیر از تو

به خود مشغول کن دل را در این گردونه ی هستی
نظر هر جا کنم ، آنجا نگاری نیست غیر از تو

بهارِ آفرینش در ، خزانِ زرد هم جاری ست
برای باغِ هر موسم ، بهاری نیست غیر از تو

به ناموسِ حمایت از رُخِ من پرده داری کن
که این روی پریشان را حصاری نیست غیر از تو

بیا نگذار گَردِ من ، زمین گیر فنا گردد
به حکم اینکه در میدان ، سواری نیست غیر از تو

نرو ای تَرکه ی پیکانِ یار از سینه ام بیرون
که در کانون این دل ، یادگاری نیست غیر از تو