🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🔴 مادون سرخ 🔴

(ثبت: 260518) خرداد 12, 1402 
🔴 مادون سرخ 🔴

آب
آبـے
نیست!

ڪاشےِ حوضچۂ اڪنون
ممنونِ اشڪِ ماهے‌قرمز
خیسِ خیس است!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

وَ یڪ نَم‌فلسفہ:

بہ نسبتِ خیس لیس زد دریا
رقصید سینوسِ یادمانِ بادبان

 

 

 

نظرها
  1. هرکه حتّی دیر آمد زود رفت از خاطرت

    فرصت محدود قانونِ مسافرخانه‌هاست

    کبری موسوی قهفرخی

    عصرِ امروز آب در دستت اگر بود ابرِ صبر

    باز در چشمم چکان باران که سهمِ دانه‌هاست

    سیدمحمدرضالاهیجی
    ساکوتی.هند

  2. کور چشمی گاه کاری دستِ آدم می‌دهد

    اشتباهی صفحه‌ای را باز کرد انگشتِ من

  3. گاٰت
    گُوتام
    چُگُر

    را اگر دلخواه‌تان بود در کتابِ

    رام بوهاورا

    مطالعه بفرمایید

    از سه منظرِ نظر

    یک

    اوزان افاعیلی ابتدا به ساکن از کدام جایگان و کشور برخاسته

    دو

    کلام در این کتاب و شواهدش بر گان چه تعریفی آورده

    سه

    بدانیم سه گانی قالبی امروزی ورزست یا فالبی پیشدادی

    اگر استدلال کتاب برای‌تان مقّوی بود و قابل قبول با نحوه نوشتار، اوزان پرکاربرد در سه گانی نیز آشنا شوید